X İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
ARKADAŞINA GÖNDER Tanıtımda Mart virajı
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz

Tanıtımda Mart virajı

  • Giriş Tarihi: 4.3.2013

Tanıtımda kritik Mart dönemi ITB Berlin fuarı ile başlayacak. Her yıl portakal TIR'ı ile damga vurulan ITB Berlin Fuarı'nda bu kez TIR yerine tematik katalog kullanılacak

Antalya'nın tanıtımında kritik Mart dönemi geldi. Mart ayında Antalyalı turizmciler en önemli iki pazar olan Almanya ve Rusya ile Ukrayna ve İskandinavya gibi yükselen pazarlarda 8 fuara katılacak. Fuar koşuşturmacası 6-10 Mart döneminde ITB Berlin Fuarı ile başlayacak. Ardından Rusya çıkarması yaşanacak. Rusya'da 16-19 Mart ve 20-23 Mart dönemlerinde INTOUR ve MITT olmak üzere iki farklı fuarda tanıtım çalışması yapacak.

YÜKSELEN PAZARLAR

Son yılların büyük yükseliş içindeki İskandinav pazarında kritik tarih ise 21-24 Mart. Bu tarihte İsveç'te gerçekleşecek Tour Göteborg Turizm Fuarı'nda İskandinav pazarından daha fazla turist getirme hedefiyle tanıtım çalışması yapılacak. Tanıtımda Mart virajı, 27-29 Mart'ta UITT Ukrayna Turizm Fuarı ile sona erecek. 5 yıl önce en büyük üçüncü pazar olan ancak büyük düşüş yaşanan Ukrayna pazarında hedef eski başarıyı yakalamak.

TANITIM STRATEJİSİ

Antalya tanıtımı, kuruluşu geçen yıl tamamlanan Antalya Tanıtım A.Ş. önderliğinde gerçekleşecek. Ocak-Şubat dönemine kadar 25 fuara katılan Tanıtım A.Ş. 2013'te toplam 39 fuarda Antalya tanıtımı yapacak. Bu fuarların 8'i Mart ayında gerçekleşecek. Geçen yıl kurulmasının hemen ardından Almanya ve Rusya'daki fuarlarda tanıtımla ilgili ilk sınavını veren Antalya Tanıtım A.Ş, bu yıl yoğun bir hazırlık temposunun ardından daha hazır olarak fuarlara katılacak. Tanıtım stratejileri de bu yıl değişiyor. Bölgelerin ayrı tanıtımları yerine tematik tanıtıma ağırlık vereceklerini anlatan Örnek, "İtalya ve İspanya'da uzun yıllardır bu şekilde tanıtım yapılıyor. Tematik tanıtım amacıyla, 'tarih, kültür ve doğa', 'mutfak kültürü', 'spor ve su altı', 'golf', 'sanat ve festivaller' ile 'medikal turizm' olmak üzere 6 temada katalog hazırladık. Her kataloğun arkasında festivaller, kültür ve sanat olayları gibi etkinliklerin yer aldığı takvim ve iletişim bilgileri bulunuyor. 80 bin katalog bastırıldı. Kataloglar için 3 bin yeni fotoğraf çektirdik ve bölgenin görsel arşivini oluşturduk. İngilizce, Almanca ve Rusça olarak hazırlanan kataloglarla Batı Akdeniz Bölgesi'nin zenginliklerini anlatacağız" dedi.

TANITIM BÖLGESEL OLARAK YAPILACAK
Son üç yıldır, fuar ziyaretçilerine portakal ve portakal suyu ikram edilen portakal TIR'ı ile damga vurduğumuz ITB Berlin Fuarı'nda, bu yıl TIR etkinliği olmayacak. Bu yıl ilk kez Antalya tanıtımı, Isparta ve Burdur'u da kapsayacak şekilde bölgesel olarak yapılacak. Ve sahil turizmi dışındaki turizm çeşitlerine ağırlık verilecek. Antalya Tanıtım A.Ş. Genel Müdürü Dr. Yusuf Örnek, değişen tanıtım stratejisini anlattı.

SAHİL DIŞINA İLK KEZ AĞIRLIK VERİLİYOR

Daha önce fuarlarda ağırlıklı olarak kıyı turizmi tanıtımı yapıldığını anlatan Yusuf Örnek, "Tematik kataloglar ilk kez yapılıyor. Sahilin arka planındaki turistik ürünlere ilk kez ağırlık veriliyor. Hedefimiz, sahil dışında daha fazla turizm ürünü geliştirmek ve bunları iyi tanıtmak. Böylece turizm sezonunu uzatmak. Tur operatörü kataloglarında yer almayan ürünlerin tanıtımına ağırlık verdik. Bunu gören misafirler, sahilden daha fazlası olduğunun farkına varırlar ve bunun için Antalya'ya gelenler olur diye düşünüyoruz" diye konuştu.