Tanıtımda kritik Mart virajında ilk durak olan ITB Berlin sona erdi. Sırada Rusya var. Rusya'da 16-19 Mart ve 20-23 Mart'ta INTOUR ve MITT olmak üzere iki farklı fuarda tanıtım çalışması yapacak. Tanıtım çıkarması, 21-24 Mart'ta, İskandinav pazarında kritik fuar olan Tour Göteborg Turizm Fuarı ve 27-29 Mart'ta Ukrayna pazarında kritik fuar olan UITT Ukrayna Turizm Fuarı ile sona erecek.
RUSYA ELİMİZ KOLAYLAŞTI
Turizmciler, Almanya'dan umutlu döndü. Türkiye Otelciler Federasyonu (TÜROFED) Başkanı Osman Ayık, Almanya'dan yüzde 3-5 arasında bir büyüme beklediklerini açıkladı. Antalya'da ilave yatak kapasitesi nedeniyle turist sayısının 600 bin seviyesinde artması gerektiğini ifade eden Ayık, "Bu eksik talebin yarısı Almanya'dan karşılanacaktır" dedi. Sırada Rusya'daki fuarların olduğuna değinen Ayık, "Almanya'daki büyüme, Antalya'nın Rusya pazarında da elini kolaylaştıracak" dedi.
KLASİK bir DESTİNASYON
2012 yılında Avrupa'daki krize rağmen Türkiye'nin ana pazarları olan Rusya ve Almanya'da düşüş yaşamadığını hatırlatan Ayık, "Bu durum, Türkiye'nin artık klasikleşmiş bir destinasyon haline geldiğini gösteriyor. Bu yıl da tek haneli büyümeler hedefliyoruz. Bizim ulaştığımız rakamlar itibariyle bundan sonra çift haneli rakamlara ulaşmamız çok zor. Bundan sonra kayıplarımız da artışlarımız da minimum olur. İstikrarlı ve sürdürülebilir bir büyüme trendini devam ettiririz" diye konuştu.
TEK HANELİ BÜYÜME
Akdeniz Turistik Otelciler Birliği (AKTOB) Başkanı Sururi Çorabatır ise Antalya'dan fuara sekiz uçakla katılım olduğunu hatırlatarak, Antalya'nın Almanya'daki fuarda ağırlığını hissettirdiğini vurguladı. Stant tasarımında '2016 Expo Çiçek ve Çocuk' teması işlendiğini hatırlatan Çorabatır, "2013'te Alman pazarında tek haneli büyüme bekliyoruz. Alman pazarı bizim için çok önemli. Rakip pazarlar da boş durmuyor. Bu pazarda tanıtım çalışmalarına devam etmeliyiz" diye konuştu.
ÖGER'DEN İYİ HABER
Deneyimli turizmci Vural Öger de fuarı ve Almanya pazarını SABAH Akdeniz için değerlendirdi. Almanya'dan gelen turist sayısında bir artış yaşanmasını beklediğini vurgulayan Öger, bu beklentide Türkiye'nin rakip destinasyonlarının durumunun etkili olduğunu söyledi. Vural Öger, "Mısır, Fas ve Tunus gibi Arap destinasyonları siyasi gerilim nedeniyle Almanya pazarında kötü durumda. Uçaklarda iptal üstüne iptal geliyor. Diğer rakip pazarlar olan Yunanistan ve İspanya'da ise ekonomik kriz etkili. Hizmet sektörünün greve bağlı aksamasında korkuluyor. Bu tabloda en az sorunlu olan Türkiye'ye olan talep artmış durumda. Turist sayısı geçen yıla göre iyi olacak" dedi.
EN İYİ STAND ÖDÜLÜ
Bazı eleştirilere hedef olmasına rağmen, toplam 3 bin 79 metrekarelik Türkiye standı, ziyaretçi tercihleri dikkate alınarak "Cologne Business School" tarafından belirlenen en iyi ülke standı yarışmasında, Avrupa kategorisinde birincilik ödülü aldı. Yarışmada 12 bin ziyaretçi oy kullandı.