Son yıllardaki gelişmeyle Antalya'nın en önemli iki pazarından biri haline gelen Rusya'da rekabet kızışırken, yeni rakipler de ortaya çıkıyor. Özellikle Avrupa pazarının doyum noktasına ulaşması nedeniyle, büyüyen bir pazar olan Rusya rakip destinasyonlar için daha önemli bir hal alıyor. Nüfusu 143 milyon olan Rusya'da, tatil amaçlı yurtdışına çıkan sayısının henüz 15 milyon olması, Rusya pazarının potansiyelini gözler önüne seriyor.
RAKİP SAYISI ARTIYOR
Rusya pazarından turizmde en çok payı ise Antalya alıyor. Antalya'da 2004 yılında 1 milyon seviyesinde olan Rus turist sayısı 2012 yılında 2,8 milyona ulaştı. Ancak Rusya pazarındaki rekabet ise düşündürüyor. Mısır dışında neredeyse Rusya pazarında rakipsiz olan Antalya'nın karşısında artık İspanya, Yunanistan ve Tayland da var. Ancak rekabet bu ülkelerle de sınırlı değil. Rusya pazarından pay almak isteyen ülke sayısı giderek artıyor.
TUNUS UYARISI
Antalya'da farklı otellerde genel müdürlük yaptıktan sonra Rixos Grubu'nun Libya'daki yatırımı Rixos Al Nasr Tripoli'nin başına geçen Murat Kodan'dan Antalya'ya Tunus uyarısı geldi. Tunus'ta yeni turizm bölgelerinin açılmasının gündemde olduğunu belirten Kodan, "Rus turistlere hitap edecek seviyede lüks tesisler yapmak istiyorlar" diye konuştu.
KOPYALAYACAKLAR
Tunuslu turizm yatırımcılarının tesislerinin mimarisinde ve işletme yapısında Antalya'dan örnek alacaklarını ifade eden Kodan, "Tunuslu yatırımcılar Antalya'ya incelemeye geliyor. Özellikle Belek bölgesinde çok sayıda Tunuslu yatırımcı bilgi topluyor. Rekabette Tunus göz ardı edilmemeli" dedi.
TURİZMCİLER UYARMIŞTI
Rusya pazarında rekabetin artmasıyla ilgili turizmciler daha önce de uyarıda bulunmuştu. Akdeniz Turistik Otelciler Birliği Başkanı Sururi Çorabatır, son olarak, Rusya'da gerçekleşen iki turizm fuarına farklı ülkelerden 20'ye yakın turizm bakan ve yardımcısının katıldığını belirterek, bunun ülkelerin Rus turiste verdiği önemi gösterdiğini söylemişti. Cornelia Diamond Genel Müdürü Zafer Alkaya da İspanya, Yunanistan ve Portekiz'in Rus turisti çekmek için fiyat indirimleri sağladığını söylemişti. Alkaya İspanya ve Yunanistan'ın 2013 yılında Rusya pazarında yüzde 20-25 büyümeyi hedeflediklerini açıklamıştı.