X İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
ARKADAŞINA GÖNDER Elektrik aboneleri kesinti isyanında
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz

Elektrik aboneleri kesinti isyanında

  • Giriş Tarihi: 10.6.2013

Elektrik kesintisini anında uygulayan AKEDAŞ'ın anlaşmalı şirketi, sıra 'açmaya' gelince oyalıyor

Herhangi bir nedenle elektrik kesintisini anında uygulayan AKEDAŞ'ın anlaşmalı olduğu şirketin, iş elektriği açmaya gelince 'apartmanda kimseyi bulamadık' gibi bahanelerle vatandaşı oyalaması tüketiciyi çileden çıkarıyor. Fatura ödenmesindeki en küçük bir gecikmede jet hızıyla elektrik kesme işlemini gerçekleştiren görevliler, ödememenin yapılması ya da hatanın düzetilmesi üzerine elektriği açmada aynı hızda reaksiyon göstermiyor.

1 GÜNDE KESİP 2 GÜNDE İADE
Şehir dışına çıktığı sırada 17 TL'lik faturasının son ödeme gününü bir gün geciktirince elektriğinin hemen kesildiğini belirten bir vatandaş, faturayla birlikte artı olarak 19 TL açma kapama ücretini ödediğinde aynı hızda elektriğinin açılmadığını söyledi. İkinci günde telefonla müracaatları üzerine elektriğinin açıldığını belirten vatandaş, "Telefonla şikayetimi dile getirmeseydim, belki üçüncü gün elektriğe kavuşacaktım" diye dert yandı.

APARTMAN BOŞALTILMIŞ MI?

Elektriğin ekmek ve su gibi hayati öneme haiz hizmetlerden olduğunu belirten Tüketiciyi Koruma Derneği (TÜKODER) Şube Başkanı Abdullah Özçulcu, ücreti ödendiğinde çok kısa sürede elektriğin açılması gerektiğini söyledi. Özçulcu, buzdolabındaki yiyeceklerin bozulmasıyla vatandaşın tazminat hakkının doğduğunu hatırlattı. Elektrik borcunun ödenme tarihinden itibaren doğan maddi zarar ile internet, televizyon kullanamamasından dolayı da manevi tazminat hakkı talep edilebileceğini açıklayan Özçulcu, "Tüketici Hakem Heyeti'ne başvurmaları yeterli" diye yol gösterdi.

kalan karakter 1000

ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan SABAH veya sabah.com.tr hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.