X İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
ARKADAŞINA GÖNDER Turizmin gülen yüzleri
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz

Turizmin gülen yüzleri

  • Giriş Tarihi: 19.7.2013

Turizmin altın kurallardan biri de müşteriye koşulsuz gülümsemek. Yüzlerinde gülümse hiç eksik olmayan 'down sendromlu' çocuklar, görev yaptıkları otelde bunu doğal olarak hayata geçiriyor. Müşteri de durumdan memnun

Personel sayısı 50'nin üzerinde olan tesislerin engelli çalıştırma zorunluluğu nedeniyle, emek yoğun alanların başında yer alan otellerde pek çok engelli istihdam ediliyor. Ancak, otellerin birçoğunda engelliler arka planda çalıştırılıyor. Antalya'nın en lüks tesislerinin başında gelen Gloria Hotels'de ise durum biraz daha farklı. Gloria Hotels, 3 yıl önce "Turizmde Engelleri Kaldıralım" projesi kapsamında otelde istihdam etmeye başladığı engelli çalışanları, kat hizmetleri ve yiyecek-içecek gibi müşterilerle birebir iletişim içinde olunan alanlarda çalıştırıyor.

21 ÖZEL ÇOCUK ÇALIŞIYOR

Aralarında "down sendromlu" özel çocuklar da var. 3 yıl önce 12 özel çocuğun çalıştığı Gloria Hotels bünyesinde bugün 21 özel çocuk çalışıyor. Bu özel çocuklar için ön yüzünde İngilizce olarak "Ben özelim", arkasında ise "Barış, sevgi ve kucaklama… Down sendromlu" yazan tişörtler hazırlanmış. Özel çocukların 8'inin çalıştığı Gloria Golf Resort'ün Genel Müdürü İsmail Tirali geçen 3 yıldakı tecrübelerini anlattı. Tirali, yaşadıkları deneyimin birçok otelin, engellileri müşteriyle temasta bulunacağı alanda çalıştırma düşüncesini değiştireceğine inanıyor.

SAKLIYORLAR
İsmail Tirali, özel çocukların, operasyonel departmanlarda, ön planda çalıştırdıklarını belirterek, "Bu arkadaşlarımızın bire bir konuklarla irtibat halinde olmasını istiyoruz. Bu riski alabileceğimizi düşündük. Gördük ki bizim endişelerimiz çok yersizmiş" diye konuştu.

TEKRAR GELEN KONUK HEDİYELER GETİRİYOR
Gloria Hotels'in, müşteri memnuniyetinin yüksek olması nedeniyle tekrar müşterisinin yüzde 50 seviyesinde olduğunu vurgulayan Tirali, "Otelimize tekrar gelen konuklarımız ilk geldiklerinde, bu özel arkadaşlarımızı soruyorlar. O kadar onlarla diyalog halinde oluyorlar ki misafirlerimizin favori çocukları var. Çocukların favori konukları var. Özellikle bu konuklarımız, bu özel arkadaşlardan hizmet alıyor. Gelirken onlara hediye getiriyorlar. Bu da tabi ki projenin ne kadar doğru yolda gittiğiyle ilgili geri bildirim sağlıyor" diye konuştu. Tirali, müşteri memnuniyetinin misafirlerin yazdığı anketlere de yansıdığını söyledi.

BURAK YAĞAN:
Otelde çalışmayı çok seviyorum. Tüm arkadaşlarla aram çok iyi.

BÜŞRA YÜNCÜ:
Misafirlerle aram çok iyi. Bana hediye getiriyorlar. Yabancı dil bilmiyorum. Ama onlarla anlaşabiliyorum.

SAVAŞ AKBURAK:
Büfelerde biten peçete yada ekmekleri tamamlamak görevi veriliyor. Ben hep takip ediyorum.

BATUHAN AKKURT:
Turistlere havlu veriyorum. Konuklarla konuşmayı seviyorum. Birkaç İngilizce kelime öğrendim.

BAKİ AK:
Çalışmaya başladıktan sonra kendimi daha iyi hissetmeye başladım. Her sabah işe gelmeyi istiyorum.

GÜRKAN SELÇUK
Yıllık iznimi hak ettim. Kankamdan da (F&B Müdürü) izin aldım. Biraz tatil yapacağım.

EMİNE UYAROĞLU:
Aileme destek olabildiğim için çok mutluyum. Aldığım maaşla aileme hediyeler almayı seviyorum.

kalan karakter 1000

ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan SABAH veya sabah.com.tr hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.