X İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
ARKADAŞINA GÖNDER Antalya ekonomisini Detroit korkusu sardı
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz

Antalya ekonomisini Detroit korkusu sardı

  • Giriş Tarihi: 30.7.2013

Detroit'te iflasın faturası, bölge ekonomisinin bir sektöre bağlamasına kesilirken, benzer bir ekonomik yapının olduğu Antalya'da turizmin çeşitlenmesi bir kez daha öne çıktı

ABD'nin otomotiv şehri Detroit'in, iflas bayrağı çekmesi Antalya'yı korkuttu. Detroit'in iflası, kendini bütünüyle bir sektöre bağlaması ile açıklanırken, benzer bir ekonomik düzenin olduğu Antalya'da, sektörel çeşitliğe gidilmesinin önemi yeniden gündeme geldi. Antalya Ticaret ve Sanayi Odası (ATSO) Başkanı Çetin Osman Budak, kültür ve tarih turizmi başta olmak üzere turizmde ürün çeşitlendirilmesi gerektiğini söyledi. Budak, benzer riskin turizmde pazar çeşitliliğinde de yaşandığını belirterek, Almanya ve Rusya pazarının yanı sıra Japon ve Çinli turist çekecek bir yapının oluşması gerektiğini söyledi.

KÖTÜ ÖRNEK
Çetin Osman Budak, "Amerikan otomotiv sanayi krize girip fabrikalar kapanmaya başlayınca şehir de iflas etti. Yani bir il bir veya iki ürüne dayalı büyümeye devam ederse bu gelecek için risk yaratıyor. Dolayısıyla mutlaka ürün çeşitlendirmemiz ve bunun için de gerekli yatırımları yapmamız gerekiyor" diye konuştu.

TURİZM SEKTÖRÜ

Antalya'nın ekonomik olarak turizme dayalı olduğunu hatırlatan Budak, turizmin kıyı turizmiyle sınırlı kalmayıp çeşitlendirilmesi gerektiğine işaret etti. Budak, "Çünkü turizm Antalya'nın en önemli sektörüdür, Antalya da Türkiye turizmi demektir. Turizmde yavaşlama yalnızca konaklama sektörünü değil, esnafı da etkiliyor" dedi. Esnafın kurtuluşunun tek reçetesinin kent turizmi olduğunu vurgulayan Budak, "Turistin kenti, ilçeyi yaşamak için gelmesi ve esnafın da bu turiste göre kendisini değiştirmesi gerekiyor dedi.

İSPANYA'DAKİ DURUM
Antalya'nın Almanya ve Rusya olmak üzere iki pazarı olduğunu ifade eden Budak, "Avrupa'da İspanya'nın turizm rakamları müthiş artmış. Sadece Haziran'da 6,4 milyon turist girişi olmuş. Almanya ve Rusya İspanya'nın da pazarı. İspanya'da kültür, tarih, gastronomi ve kitle turizmi yaparsınız. Biz kenti ihmal ettik, sahillere otelleri yığdık. Otellerin çevrelerine de ticarethaneleri gömdük. Turist kent merkezine niye gelsin" diye konuştu.

ÇİN VE JAPONYA
Tarih ve kültür turizminin ilk etapta geliştirilecek turizm çeşitleri olduğunu savunan ATSO Bşakanı Budak, "Antalya olarak bütün tarihi eserlerimizin değerini bilmemiz, bunların öykülerini ortaya çıkarmamız ve dünyaya tanıtmamız gerekiyor. Artık Çin, Japonya gibi pazarlara hitap edecek ürünleri geliştirmeliyiz" dedi.

YÜKSEK SEZONDAKİ DÜŞÜŞ
Antalya turizminde Haziran ve Temmuz aylarında aylık bazda düşüş yaşandığını ifade eden Çetin Osman Budak, "Bu yüzde 1-2 gibi düşüşler küçümsenmemelidir. Çünkü bu aylar genellikle Antalya turizminin çıkış aylarıdır. Daha önemlisi bu düşüşler genellikle orta ve yüksek gelir gruplarındadır. Bu gruplarda kesilme ve fiyat indirimleri sektörü olumsuz etkilemiştir" dedi.

kalan karakter 1000

ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan SABAH veya sabah.com.tr hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.