X İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
ARKADAŞINA GÖNDER Tersine rapor
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz

Tersine rapor

  • Giriş Tarihi: 12.9.2013

Raylı sistemi uygun bulmayan Ulaşım Ana Planı'nın danışmanı Erhan Öncü'nün 7 yıl önce tek çözümü raylı sistem olarak gören raporda imzasının olduğu ortaya çıktı. Taban tabana zıt iki rapor arasında doruk saatlerdeki yolcu sayısında yaklaşık 11 bin fark var

Büyükşehir Belediye Meclisi, Ulaşım Ana Planını 29 Ağustos'ta olağanüstü toplantıyla karara bağladı. Planla ilgili en büyük tartışma ise raylı sistem konusunda yaşanıyor. Ulaşım Ana Planına göre 2030 yılına kadar raylı sistem gerekli görünmüyor. Bunun yerine şehrin önemli arterlerine metrobüs hatları ve tercihli otobüs yolları yapılması öngörülüyor. Ancak SABAH Akdeniz'in ulaştığı yeni belge, tartışmaya yeni bir boyut kazandıracak,

2006 RAPORUNDA ONAYI VAR

Ulaşım Ana Planına danışmanlık yapan Ulaşım-Art şirketinin sahibi Erhan Öncü'nün, 2006 yılında, Raylı Sistem 1'nci Aşama Uygulama Projeleri Temini Fizibilite Etüdü Raporu'nda da imzası bulunuyor. Menderes Türel'in Başkanlığı döneminde hazırlanan ve Öncü'nün 'kontrolünden geçen' raporda "raylı sisteme gerek vardır" sonucu çıkıyor. Bu yeni belge, "Hangisi doğru" tartışmasını da beraberinde getirdi.

BAŞKA ULAŞIM TÜRÜ OLMAZ
İki rapor arasında saatlik yolcu sayısı farkı 11 bine ulaşıyor. 2006 yılı raporuna göre en çok yolcu kent merkezi yönüne gidişte Otogar ile MKE durakları arasında oluşurken, bu hatta doruk saatte taşınan yolcu sayısı 2010 yılında 16 bin 500, 2020 yılında 29 bin 701, 2013 'te ise 20 bin 675 yolcu taşınması öngörülüyordu. Raporun değerlendirme bölümünde de "Söz konusu kent koridorunda ortaya çıkan yüksek yolculuk düzeylerinin raylı sistem dışında herhangi bir ulaşım türü ile karşılanmasının da akılcı olmayacağı" vurgulanıyor. Ancak, raporda imzası bulunan Öncü'nün danışmanlığında hazırlanan son raporda ise tersi bir tablo ortaya konuluyor. İlk raporda doruk saatte 20 bin olan yolcu sayısı, son raporda 9 bin seviyesine geriliyor. Son rapora göre 'bağlantılarda ortaya çıkan en yüksek değer 100'üncü Yıl Bulvarı'nda pek çok hattın çakışmasından dolayı 9 bin düzeylerinde' görülüyor. Rapora göre diğer koridorlarda yolculuk düzeylerinin 2030 yılın- da bile zirve saatte 5-7 bin düzeylerinde kalacak.

DİKKATE ALINMALI

Antalya İnşaat Mühendisleri Odası Başkanı Cem Oğuz, Erhan Öncü'nün iki farklı raporda da imzası bulunduğunu hatırlatarak, "Bunlardan hangisinin doğru olduğunun ortaya konulması lazım" dedi. Oğuz, Antalya'nın yaz nüfusunun da dikkate alınması gerektiğini söyledi. Antalya'nın ekonomisinin turizme dayalı olduğunu hatırlatan Oğuz, "Yerleşik nüfusundan daha fazla turist çeken Antalya'da ulaşım ve kent planlamasının sadece yerleşik nüfusa odaklı yapılması eksik. Turizm hareketliliğinin yoğunlaştığı dönem için gerekli ulaşım planlaması ve hizmetlerinin incelendiği bir Antalya Yaz Ulaşım Planlaması çalışması yapılmalı" dedi.

15 BİN ŞARTI ARIYOR

Büyükşehir Belediyesi Meclis toplantısında oy çokluğu ile kabul edilen planda, Dokuzuncu Kalkınma Planına göre raylı sistem projelerinin, doruk saat yolculuk talebinin tek yönde asgari 15 bin yolcu/ saat düzeyinde gerçekleşmesi şartı arandığının hatırlatılarak, Antalya için çözümün metrobüs başta olmak üzere lastik tekerlekli toplu ulaşım türleri olabileceği belirtiliyor.

kalan karakter 1000

ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan SABAH veya sabah.com.tr hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.