X İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
ARKADAŞINA GÖNDER Uğur UĞURAL: Yaşamın dengesi
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz

Uğur UĞURAL: Yaşamın dengesi

  • Giriş Tarihi: 13.10.2013

Merhaba fit ve atletik yaşam dostları.
Merhaba güzel Antalyamızın sağlığı değerli güzel insanları.
Değerli okurlarımız. Bir hafta önceki yazımızda 5 soru 5 cevap ile olası karşılaşacağımız hormon dengesizliğinden detaylıca bahsetmiştik.
Bu hafta sıra en sık sorulan sorulardan birini yanıtlamaya geldi. Zevk yiyeceklerinden mahrum kalmadan fit ve atletik kalmak kadınlar ve erkekler için neden büyük bir sorun, özellikle 35 yaşı geçtiklerinde?
Yaşlandıkça hepimiz hormon dengesizliğine meyilli oluyoruz.
Bu normal bir gidişatın parçası maalesef. Ama hareketsizlik ve stres, hormon dengesizliğinin en büyük nedeni haline geldi. Fazla hareketsiz kalıp çareyi diyetlerde aramanın stresi mesela. Hem de elimizin altında güzel Antalyamız gibi bir nimet varken. Bunca spor parkı, bunca muhteşem sahil varken hem de. Az kalori almanın stresi, yeterince uyumamanın stresi derken vücudu yoruyoruz. Ayrıca sistem için zehirli olan hormonların birikmesi de var. Toksik östrojen kalçada ve göğüs bölgesinde kilo yapar. Erkekler için de bu geçerlidir.
Karın yağı olan erkeklerde toksik östrojen seviyesi yüksektir.
Toksik kortisol, toksik insulin.
Tüm bu hormonlar yüzünden, yağlar biriktikçe birikir.
Hormonları dengelemeye ne kadar çabuk başlayabiliriz?
Hemen başlayabilirsiniz.
Hatta bir sonraki öğünde başlayabileceğinizi söyleyebilirim size. Bu çok sevindirici bir şey. Çünkü vücuda doğru araçları verirsen, tepki verir. Doğru tepki olduğunu, iştahınız düzene girdiğinde, yemeklerden sonra yorgun hissetmediğinizde, daha iyi uyuduğunuzda ve karın yağınız azaldığında anlarsınız.
Sabahları bile daha enerjik kalkarsınız. Yiyecek takıntımızdan kurtulmak harika bir şeydir ve hormonlar dengelendiğinde olan budur.
Hormonlarını dengelemek isteyenler için en önemli şey nedir? Ne yediğinizi, ne zaman yediğinizi ve neyle yediğinizi düşünmelisiniz. Çoğu insan, ne yediğinin ve ne zaman yediğinin hormonları etkilediğini bilmez.
Öğünler arasında fazla bekler, ya da öğün atlarsanız, bu vücuttaki stresi arttırıp, metabolizmayı yavaşlatır ve istediğiniz şey bu değildir. Tiroit hormonu azalır mesela. Ama sabah biraz erken kalkıp güzel Antalya'nın nimetlerinden faydalanmak, yürümek, koşmak bu döngüyü tam tersine çevirir. Anahtarı çevirip evinizin kapısından içeri girdiğiniz anda hissedeceğiniz şey şu: İyi ki spor yapmışım. Kendimi çok iyi mutlu ve enerjik hissediyorum.
Şimdi oturup fit lezzetli yağ yakıcı kas bakıcı ve kalp dostu bir kahvaltı yapabilirsiniz.
Hem de eskisinden çok daha fazla zevk ve tat alarak.
Peki yemek için en iyi zaman nedir? Değerli okurlar kalktıktan en geç bir saat sonra ve ondan sonra da 3-4 saat içinde diğer öğünleri yemek lazım.
Çoğu kişi 3-4 saatte bir yemek yeme kuralını bilir. Kan şekeri doğal olarak o zamanlarda düşer ve acıkırız. Tekrar yemek istersiniz. Ama çoğu kişi her gün hep aynı saatte yemek gerektiğini bilmez. Ben yeme planımı saatlere gore ayarlıyorum. Böylece insülinimin ne zaman düşeceğini biliyorum. İnsülin vücuda, enerjiyi yağ olarak depolama emrini verir. Ama aynı saatlerde yemek yerseniz, insulin daha düşük olur, yeme isteğiniz ve karın yağınız azalır. Şu an karın yağlarını yok etmek için en doğru mevsim. En doğru egzersiz ise sabahları bisiklet sürmek.
Antalyamızın güzelim parkları ve bisiklet yolları sizi bekliyor.
Bunu da yapamazsanız salonlardaki spinning dersleri sizi inceltmek için yeterli. Tabi ki dengeli bir besin planı ile.
Haftaya yatmaya yakın yemek yememe kuralını, proteinlerin vücüda girdiği andan itibaren fit ve atletik kalmanız için size yaptıklarını, yağ yakıcı çok kuvvetli bir besini ele alacağız.
Sağlık ve sevgiyle kalın.


kalan karakter 1000

ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan SABAH veya sabah.com.tr hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.