X İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
ARKADAŞINA GÖNDER Turizmciler, kitle turizmini konuştu
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz

Turizmciler, kitle turizmini konuştu

  • Giriş Tarihi: 10.11.2013

Kültürlerarası Diyalog ve Turizm Enstitüsü'nün toplantısında bir araya gelen yerli ve yabancı turizm otoriteleri, küresel rekabet ve kitle turizmini konuştu

İspanya, Almanya, ABD ve Türkiye'nin turizm otoritelerinin buluştuğu Kültürlerarası Diyalog ve Turizm Enstitüsü'nün (IDI) ikinci toplantısında, sektördeki rekabetin küreselleşmesi ve kitle turizmi konuşuldu. Gloria Verde Otel'deki toplantıya Enstitü Başkanı ve Özaltın Holding Yönetim Kurulu Başkanı Nuri Özaltın ev sahipliği yaptı. Fransız avukat ve yayıncı Dr. Michel Friedman'ın başkanlık yaptığı birinci oturumda, İspanya'nın turizm adası Palma de Mallarco Hükümeti Turizm Bölümü Başkanı Alvaro Gijon, TÜROFED Başkanı Osman Ayık ve aynı zamanda IDI Genel Sekreteri olan TUI AG Danışmanı Hüseyin Baraner konuşmacı olarak yer aldı.

ALMANLARIN TUVALETİ

Konuşmacılar, oturum sonunda soruları yanıtladı. Konuşmacıların, kitle turizmin getirisinin az olması negatif yönlerine değinmeleri üzerine araya giren Dr. Friedman, bir zamanlar fakir olan turizm yerlerinin, fakir turistlerden oluşan kitle turizmiyle refaha ulaşmasından dolayı bu söylemlerini riyakar bulduğunu söyledi. Mallarco adasında çıkan sorunların nedenini araştırdıklarında, turistin kendilerini çok ucuz bir destinasyon olarak gördüğünü ortaya çıkardıklarını belirterek Friedman'a cevap veren Gijon, Almanya'da, 'Almanya'nın tuvaleti Mallorca'dır' diye bir deyiş olduğunu belirterek, daha fazla para harcayan turist istemelerinin bir çelişki olmadığını, herkesin daha iyisini yapmak istediğini söyledi.

BAŞARISIZLAR ELEŞTİRDİ
Şu anda Yemen'den Küba'ya kadar tüm dünyada 7 bin 414 otel inşaatı olduğunu belirten Hüseyin Baraner ise dünyanın turizm sektörüne yönelmesinin en büyük nedeninin istihdam yaratmak olduğunu söyledi. Antalya'ya günde, içinde 4 otele gidecek 120 yolcu taşıyan 1 uçak geldiği günlerden geçtiklerini anlatan Baraner, 35 yıllık değişimi hatırlattı. Bununla birlikte insanların bakış açılarının, hislerinin ve yaşam tarzlarında olağanüstü değişim olduğunun altını çizen Baraner, "Bugüne ayak uyduramayan, sektörün arkasında kaldı ve haksız olarak gerekçeler aranmaya başlandı. Haksız halde ucuz turist, kalitesiz turist gibi tabirler hızla dünyayı dolaşmaya başladı. Hiçbir ürün sahibi, bir insanın gerçek servetini, gerçek iç zenginliğinin ne kadar olduğunu tespit edemez. Buna hakkımız da yok. Ana şart şu, her sektörde vizyonu olan herkes yatırım yapabilir. Ön şart insan sevgisidir. İnsanı sevmeyenlerin bu sektöre yatırım yapması doğru değildir. İnsanı sevmezsen, yaptığınız her servis ticari bakışa dönüyor" dedi.

KİTLE TURİZMİ KAÇINILMAZ

Herkesin, verdiği hizmetin karşılığını en yukarı seviyede almak istediğini belirten Osman Ayık, dünyada herkesin zengin olmadığını ve zenginlerin de başka zevkler tatmak isteyebileceğini söyledi. Bu kitlelerin de her zaman turizmcinin gündeminde olması gerektiğini vurgulayan Ayık, "Bu sektör, bizi hızlı dönüştürecek, geliştirecek, büyütecek en önemli unsurlardan bir tanesi. Biz hedefleri büyük olan ülkeyiz. Kaynaklarımızı tabii ki tüketmeyeceğiz, ama uygun ürünler yaratmak da bizim görevimiz. Bir tarafta mutlaka kitle turizmi olacak" dedi.

kalan karakter 1000

ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan SABAH veya sabah.com.tr hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.