İSTANBUL RAKİBİMİZ
Dünyada 12 havalimanı işlettiklerini belirten Schmitz, Frankfurt'un 600 bin nüfusu olmasına karşın bağlı olduğu Main bölgesinin toplam nüfusunun 5-6 milyona ulaştığını, yine de İstanbul'dan küçük olduğunu söyledi. İstanbul'a yapılacak 3'üncü havalimanının kendilerine rakip olacağını belirten Schmitz, şöyle konuştu: "Frankfurt ve İstanbul, rakip olacaktır. Frankfurt olarak biz zaten kapasitemizin üzerindeyiz. Kapasite kullanım oranları yüzde yüze yakın neredeyse. İkincisi doğal bir de gerçek var. Dünyanın ekonomik ağırlığı Avrupa'dan Doğu'ya doğru kayıyor. Dolayısıyla Türkiye büyüyen bir ülke, İstanbul da burada merkez ve Türk Hava Yolları da çok önemli bir havayolu. Dünyadaki önemli havayollarından biri. Dolayısıyla Doğu'ya olan transferlerdeki ekonomik ağırlık oraya doğru kayacaktır. İstanbul doğal bir aktarma merkezi olacaktır. Türk Hava Yolları'nın bu agresif büyüme planları da bunu destekleyecektir. Frankfurt ve İstanbul arasında yolcu açısından bu anlamda rekabet olmayacak ama genel olarak elbette aynı karakterlerde havalimanları olacağı için şüphesiz bir rekabet olacaktır."
MERKEZİN TAŞINMASI
Şirketin merkezinin Frankfurt'tan taşınmasının gündemde olup olmadığı yönündeki soruya Schmitz, şu cevabı verdi: "Avrupa'daki hava trafiğinin büyüme oranları yıllık yüzde 4'ler civarında. Bu yüzde 2'lere düşecek. Doğu'da bu rakamlar 2 haneli. Onun için Doğu ve oradaki fırsatlar bizim için önemli. Büyümeye ve merkez meselesine gelince, bugünden 20 yıllık plan yapıp, ben şurayı üs yapacağım demek çok zor. O ülkelerin kamulaştırma, özelleştirme politikalarına bağlı."
'BUNU TAHMİN ETMİŞTİK'
Şu sıralarda Brezilya'da bir ihaleye yoğunlaştıklarını kaydeden Schmitz, Antalya ve Türkiye yatırımları konusunda ise şunları söyledi: "Biz niye Antalya'ya girdik? Amerikalılar Avrupa'ya 'yaşlı Avrupa' derler. Çünkü nüfus yaşlı. Türkiye'de inanılmaz genç nüfus var. Ekonomik olarak çok ciddi potansiyeli var. Zaten bu büyüme rakamlarına bakıldığında çok açık görüyorsunuz. Bunu biz tahmin etmiştik. Dolayısıyla bu iki nedenden ötürü ve Avrupa'daki piyasanın zaten doyum noktalarında olduğundan da hareketle fırsatlar arıyorduk. Bu iki nedenden ötürü Türkiye'yi seçtik. Antalya bizim için bir başarı hikayesidir."
HEDEFTE TÜRKİYE VAR
Türkiye yatırımının 2000'lerde gerçekleştiğini ve kolay olmadığını kaydeden Peter Schmitz, "Özelleştirmeyle ilgili düzenlemeler herşeyin başındaydı. Ama bugün geldiğimiz nokta itibariyle şunu çok rahatlıkla söyleyebilirim Antalya tam anlamıyla bizim için bir başarı hikayesidir. Çok iyi ortağımız, çok iyi de çalışma arkadaşlarımız var. Ve son derece memnunuz Antalya'daki yatırımlarımızdan. Bundan sonra da Türkiye'nin geleceğine ilişkin beklentilerimiz son derece olumlu. Bu demektir ki, ileriki yıllardaki stratejilerimiz içinde Türkiye'de büyümek ve yatırım yapmak stratejilerimizin ve önceliklerimizin içerisindedir" şeklinde konuştu.
ANTALYA-FRANKFURT KARDEŞLİĞİ
Antalya Gazeteciler Cemiyeti yöneticileri, Frankfurt Gazeteciler Birliği'ni ziyaret ederek iki mesleki örgütün kardeşlik işbirliği konusunda ilk adımı attı. Frankfurt Gazeteciler Birliği'nin merkezinde gerçekleşen görüşmelerde gazetecilerin karşılıklı işbirliği için görüş birliğine varıldı.