X İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
ARKADAŞINA GÖNDER Uğur UĞURAL: Sessiz tehlike
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz

Uğur UĞURAL: Sessiz tehlike

  • Giriş Tarihi: 15.12.2013

Sağlığı değerli fit atletik yaşam dostları. Merhaba güzel Antalyamızın sağlığı değerli güzel insanları. Değerli okurlarımız. Bu hafta Beach Park'ta omuz antrenmanı yapacağız, ayrıca geçen haftadan hatırlayacağınız üzere 'tatlandırıcılar' dosyasında satın almak üzere elinizi attığınız besinlerdeki tehlikeyi nasıl sezeriz konusunu işliyoruz. Prensip haline getirmemiz gereken bir şey var. Aslında çok basit. Satın almak üzere elimizi uzattığımız her besinin içeriğini dikkatlice okumalıyız. Alacağınız besinlerde 'itol'la biten kelimeler arayın. Etiketinde yazar. Tipik besin değeri tablosunda yazar. Besin değeri tablosunda yazar. Mesala Sorbitol. Sorbitol şekersiz sakız ve şekerlerde bulunur. Maltitol, kek ve dondurma gibi ürünlerde bulunur. Yiyecek etiketinde bu ne kadar önce yazılmış ise içinde o kadar fazla vardır. Suni tatlandırıcların beklenmedik bir başka sorunu, mesanenizi yoruyor olabilir. Hiperaktif olabilirsiniz. Mesanenizi genişleyip daralan bir kas gibi düşünün. Normalde idrara çıkmak için mesanede yeterince idrar birikmesi lazım. Mesane dolunca vücut daha hızlı sıkıştırmaya başlar. idrara çıkarsınız. Hızlı şekilde tüm mesaneyi boşaltırsınız, normali budur. Çok fazla suni tatlandırıcı olan birinin mesanesi, mesane dolu değil iken tuvalete gitmeye hazır değil iken, kas hiperaktiftir. Vücuda alınan kimyasallar yüzünden uyarılıyor. İçeride çok fazla bir şey olmasa da az bir sıvı alımında idrara çıkarsınız. Tamamen boşalsa bile kısa süre sonra biraz birşey içtiğinizde yine kasılmaya başlıyor ve idrara çıkıyorsunuz. Bunun şok eden kısmı şu. Bir paket suni tatlandırcı buna neden olabilir. Daha çok idrara çıkmanıza neden olabilir. Ve mesane sağlığınıza çok büyük bir etkisi var. Günde kaç kez tuvalete gidiyorsunuz? Bunun normali nedir? Ortalama bir insanda kabul edilen rakam 8 kez. Bu kadar suni tatlandırıcıdan kurtulmanın yolu nedir? İlk olarak yapmak istediğimiz, miktarını azaltmak. Değiştirmek istiyoruz, suniden doğala geçeceğiz. Üçüncüsü de tat duyumuzu yenilemek. Şimdi azaltmaktan bahsedelim, şunu düşünmenizi istiyorum, gün içinde herhangi bir tatlandırıcı alıyorsanız, bir taneye düşürmenizi istiyorum. Suni tatlandırıcıları kesmenin bir diğer yolu da onları doğal ve uygun alternatiflerle değiştirmek. Değiştirmek kısmında hala kalorisiz olanı arıyoruz. Suni kalorisiz olandan daha doğal kalorisiz olana geçiyoruz. Stevia hiç kullandınız mı? Stevia bir yaprak ve doğada var. Stevia bitkisi, şekerden 30, 40, 50 kat daha tatlı. Yine fazladan şekerli tat alıyorsunuz. Damla halinde kullanıyorsunuz. Çaya, kahveye koyabilirsiniz, pişirebilirsiniz. Kutu da alsanız etikette Stevia yazmalı. Stevia özütü yazabilir. Stevia veya organic stevia yazabilir. Orada başka maddelerin olmasını istemiyoruz. Şekerden kat kat fazla tatlı olduğu için porsiyona dikkat etmeliyiz. Herşeyin üstüne stevia koyayım demek olmaz çünkü o zaman tat alıcılarınıza fazlasıyla tatlı vermiş olursunuz. Tat alıcılarımızı yenilemek; suni tatlandırıcılardan kurtulmak istiyorsanız tat alıcılarınızı uyandırmalısınız. Çünkü şekerden yüzlerce kat daha tatlı şeyler tarafından bayıltılmışlardır. Buradaki taktik nedir? Yenilemenin mantığı; vücudumuzun harika hissetmesini istiyoruz. İyi enerji istiyoruz. Vücudunuza en çok tanıdığı şeyi verirseniz belinizi de inceltirsiniz, Haftaya çağın hastalığı Alzheimer ve Alzheimer'a sebep olan besinlerden bahsedeceğiz. Sağlık ve sevgiyle kalın.

MACHINE SHOULDER PRESS
Sevgili okurlarımız bu haftaki park egzersizimizin adı machine shoulder (military) press, fitness salonlarındaki shoulder press adlı makinede uygulanıyor. Biz park makinemizde uygulayacağız. Vücut ısınızı doğru besinlerle arttırıp soğuğa meydan okurcasına bu egzersizi yaparsanız ciddi yağ yakımı gerçekleşecektir. Makinenin özel oturma bölümüne sırt dayalı olarak oturun. Makinenin özel barını omuz genişliğinden biraz daha geniş bir açıklıkla ve iki el ile avuç içleri karşıya doğru bakacak şekilde sıkıca kavrayın. Omuz hizasından itibaren nefes vererek yukarıya, baş üzerinde kollar tamamen düzelinceye kadar kaldırın ve tertemiz park havasını nefes alarak tekrar başlangıç pozisyonuna indirin. Bu egzersizde çalışan kaslarınızın görevi omuz eklemlerinin ve kolların hareketini sağlayarak, kaldırma aktivitelerini yaptırmasıdır değerli dostlar.

kalan karakter 1000

ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan SABAH veya sabah.com.tr hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.