Akdeniz Üniversitesi Ziraat Fakültesi Tarım Ekonomisi Bölümü Öğretim Üyesi Orhan Özçatalbaş, kültür mantarı üretiminin kadın istihdamı bakımından önemli bir sektör olduğunu bildirdi. Özçatalbaş, 21 bin nüfuslu Korkuteli'de bin 300 ailenin geçimini kültür mantarı üretiminden sağladığını söyledi. Özçatalbaş, Korkuteli'de kültür mantarı üzerinde yaptıkları araştırmada halkın yüzde 68'inin beyaz altın diye tabir edilen kültür mantarı üretimini ikinci iş olarak gördüğünü kaydetti.
MODEL SEKTÖR
Korkuteli'nin mantar üretimine bağlı yıllık 4 ile 5 bin kadına istihdam sağladığını belirten Özçatalbaş, bunun aynı zamanda kadınların iş istihdamı hususunda model oluşturduğunu ifade etti. Korkuteli'de mantar üretiminin markalaştırılması gerektiğinin altını çizen Öğretim Üyesi Özçatalbaş, "Korkuteli mantarda artık kendi marka değerini ortaya çıkarmalı. Bu bağlamda yeni jenerasyon üretiminde marka değeri oluşumunun tüm altyapılarını oluşturmalı. Kalite onayı aynı zamanda marka oluşumunu sağlar. Üretim iyi tarım uygulamaları kapsamında yapılmalı. İyi tarım uygulamaları kapsamında üretim Korkuteli mantarı markasını doğuracaktır. Bu aynı zamanda mantar üretiminde kalıcı olmayı sağlayacaktır" diye konuştu.