X İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
ARKADAŞINA GÖNDER İki mevsim hayat iki mevsim uyku
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz

İki mevsim hayat iki mevsim uyku

  • Giriş Tarihi: 20.12.2013

Antalya'nın 'iki mevsim hayat, iki mevsim uyku' sözüyle özetlenecek durumunu, turizmciler kendi çabalarıyla tersine çevirmeye çalışıyor. SABAH Akdeniz kış turizminin bilinmeyen yönlerini anlatıyor

Antalya'da iklimin ılımanlığını vurgulamak için söylenen "Üç mevsim bahar bir mevsim yaz" sözü, ekonomik anlamda gerçeği yansıtmıyor. Deniz-kumgüneş üçlemesiyle turist çeken Antalya'da, Kasım ayıyla birlikte sezon kapanınca, birçok otel kapanıyor, personel çıkışları başlıyor. Antalya'da 6 ay hayat duruyor. "İki mevsim hayat, iki mevsim uyku" sözüyle özetlenebilecek bu durum, yıllardır turizmin en önemli sorunu olarak gösteriliyor.

KIŞI DEĞERLENDİRME HEDEFİ

Sadece söz ve temennide kalmayan bir grup turizmci var ki onlar kış aylarında turist getirmek için her yolu deniyor. SABAH Akdeniz, kış turizminin perdesini okurları için aralıyor. Turistlerin ilgisi yeni yatırımları da beraberinde getirirken, kış aylarında atıl bir kapasiteyle karşılaşıldı. Yaz başını aldı gitti, kış içine kapandı. Uçurum ve makas açılınca, turizmciler kış aylarını değerlendirmenin yolunu aradı.

ZARARINA SATIŞ
'Eksi operasyon, mağaza teminatları' gibi eleştiri de alan yöntemleri de içeren kış turizminin şablonu ilk olarak 1991 yılında Körfez Savaşı döneminde çizildi. O dönem sıfırlanan talebi harekete geçirmek için yaz aylarında uygulanan 'zararına satış' yöntemi, yıllar sonra kış döneminde turist getirmek için kullanıldı. Turist sayısında milyonlu sayıların konuşulmaya başlandığı 2000'li yılların başında ise ciddi olarak üzerine ele alınmaya başlandı.

8 YILDA YÜZDE 31.7 BÜYÜDÜ

Geçen yıllarda, turizmcilerin gayretine karşın, kış turizminde istenen başarı yakalanamadı. Ocak-Nisan ve Ekim-Aralık dönemleri toplamında gelen turist sayısı 2004 ile 2012 yılları arasında yüzde 31.7 arttı. Aynı dönemde toplam turist sayısı ise yüzde 66.4 arttı. Bu durum kış turizmindeki artışın, yaz sezonundaki artış karşısında ne kadar sınırlı kaldığını ortaya koyuyor. 2013 yılında ise Ocak-Nisan dönemi yüksek rakamlarla kapandı.

İSPANYA'DA YÜZDE 30
Bu yıl Ocak-Nisan döneminde 2004 yılına oranla turist sayısındaki artış ise yüzde 47.5 oldu. İyi bir sonbahar dönemiyle birlikte 2013 yılında yeni bir rekor hedefleniyor. Antalya'nın en büyük rakibi olan İspanya'da kış sezonunun payı toplam turist sayısının yüzde 30'una denk geliyor. Antalya'da ise bu oran yüzde 12 seviyesinde kalıyor. Antalya'da Avrupa standartlarına ulaşılması için kış sezonunda en az 3.5 milyon turistin gelmesi gerekiyor.

kalan karakter 1000

ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan SABAH veya sabah.com.tr hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.