X İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
ARKADAŞINA GÖNDER Gazete abonelerine özel kampanya var
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz

Gazete abonelerine özel kampanya var

  • Giriş Tarihi: 21.12.2013

Kent Konseyi Turizm Çalışma Grubu Başkanı Recep Yavuz, kış turizminin çeşitlerini anlattı. Yavuz, özellikle kültür ve alışveriş turları müşterisinin arttırılması için devlet desteği istedi

Antalya Kent Konseyi Turizm Çalışma Grubu Başkanı Recep Yavuz, kış turizminin çeşitlerini anlattı. 4 çeşit kış turizmi olduğunu kaydeden Yavuz, "Kışın gelen turistlerin yaklaşık yarısı kültürel turlar ve shopping turları için geliyor. Yüzde 40'ı ise yaz müşterisi profiline benzeyen kısa süreli tatil (Sejour) müşterisi. Uzun konaklamalı tatiller (long stay) müşterisi yüzde 5-6 seviyesinde. Dördüncü grupta 3-5 günlük tatil için gelenler, kamp için gelen futbol takımları, doğa turları gibi farklı özel turizm şekilleri ile gelenler var. Bu da yüzde 4-5 seviyesinde" diye konuştu.

KÜLTÜR TURLARI ÖNEMLİ
Yavuz en ilgi çekici olan grubun kültür ve shopping turları için gelen müşteri olduğunu kaydetti. Bu turistlerin oteli sadece konaklama amacıyla kullandığını anlatan Recep Yavuz, "Herşey dahil istemiyorlar. Bu müşterilerin talebiyle bir çok otel yazın her şey dahil, kışın ise oda kahvaltı ve yarım pansiyon çalışıyor. Çoğunluğu 4 yıldızlı otel tercih ediyor. Tüm bütçe otel dışında kalıyor. Bu grup tatili tercih edenler ağırlık olarak Alman, İngiliz ve İskandinavlardan oluşuyor. Çoğunlukla yaşlılara hizmet verildiği için 24 saat doktor hizmeti de sunuyoruz" dedi.

ORTALAMA iki BİN KİLOMETRE

Yavuz, bu turistlerin Anadolu turları da katıldıklarını belirterek, "Kapadokya, Efes ve Pamukkale gibi Anadolu turlarına katılıyorlar. 1 turist ortalama tatilde 8-10 örenyerini ziyaret ediyor. Kişi başı ortalama 40 avro örenyeri harcaması var. Haftada bin 500-2 bin kilometre yol yapıyorlar. İstanbul'dan Konya'ya ve Çanakkale'ye kadar bir çok bölgeyi geziyorlar. Ülkemizi yakından tanımış oluyorlar. Nevşehir'de patates ekmeğini tanıyor, Konya'da musakka yiyor. Korkuteli Yazır Köyü'nde mantar üretimini görüyor. Yaz ayları sıcak nedeniyle müze ve örenyeri ziyareti sınırlı oluyor. En yoğun ziyareti bu grup gerçekleştiriyor" diye konuştu.

OTOBÜS BİLETİ FİYATINA

Bu tip turizm için çarpıcı bir fiyat tarifesi gerektiğini anlatan Yavuz, "Otobüs fiyatıyla uçak bileti fiyatı sunulması gerekiyor. Maliyet düşürülüyor. Normal koşullara oranla yüzde 40 daha ucuza tatil sunuluyor. Fiyat avantajı sağlamak için, bu tip turizmde seyahat büroları devreden çıkartılıyor ve direkt pazarlama yapılıyor" dedi. Direkt pazarlama yöntemiyle ilgili bilgi veren Yavuz, "Ana pazarlarda gazete ve dergi abonelerine özel kampanyalar düzenleniyor. Farklı firmaların özel müşterilerine toplu mail gönderiliyor. 60 yaş ve üstü kulüpleri, kart oyunu kulüpleri var. Onlar aracılığı ile tanıtım yapılıyor. Bu tip pazarlamada, geri dönüş oranı çok sınırlı. O nedenle çok yoğun bir pazarlama çalışması yapılıyor" dedi.

GELİR YURTİÇİNDE KALIYOR

Turistin bazı durumlarda zararına getirildiğini anlatan Yavuz, "Bu tip turizmde turistin geldikten sonra tur ve hizmet satın alması gerekiyor. Tur operatörleri bu gelirle faaliyetlerini sürdürüyor" dedi. Yaz turizminde paket olarak tatil satıldığını hatırlatan Yavuz, "Bu nedenle tüm para yurtdışında kalıyor. Kış turizminde satışlar yurtiçinde yapılıyor. Gelir yurtiçinde kalıyor ve kent içine dağılıyor" dedi.

EVDE KALMA PARASINA TATİL İMKANI
Bir diğer grup olan uzun konaklamalı tatil müşterisinin ağırlıklı olarak Alman ve İskandinav olduğunu anlatan Yavuz, "Bu grubun neredeyse tamamı emeklilerden oluşuyor. Kendi ülkelerinde kalsalar harcayacakları para kadar bir bütçeyle tatil yapıyorlar. Ne kadar uzun olursa tatil, fiyat o kadar düşük oluyor. Ortalama 1-2 ay konaklıyorlar. 24 hafta tatil yapanlar oluyor. Vize süreleri bittiğinde uçakla ülkelerine uçup aynı gün geri geliyorlar" diye konuştu. Uzun konaklamalı tatil alanında Antalya'nın otellerinin konforu ve SPA tesisleriyle avantajlı olduğunu vurgulayan Kent Konseyi Turizm Çalışma Grubu Başkanı Recep Yavuz, "En büyük rakipler bu alana Uzakdoğu ülkeleri. Özellikle Tayland. SPA ve masaj nedeniyle öne çıkıyorlar" dedi. Sejour müşterinin 1-2 hafta konakladığını, tatil süresince de en fazla 1 gün tura katıldığını anlatan Yavuz, "Uzun ve kısa konaklamalı tatil müşterileri otellerden çıkmıyor" dedi. Yavuz, kısa konaklamalı tatilde ana pazarın batı Avrupa olduğunu, ancak son dönemde Rusya'dan da ilginin arttığını kaydetti.

DEVLET DESTEĞİ ŞART
Recep Yavuz bu turizm şekliyle gelen turistin artması gerektiğini savunarak, "Bu turizm şekli ile gelen turistin artması gerekiyor. Bunun için öncelikle acente ve otellere kış aylarında destekler verilmesi gerekiyor. Bu kapsamda turizm firmalarının kış aylarında ödediği sosyal güvenlik primleri işveren katkı payının bir kısmının devlet tarafından karşılanması, vergi indirimleri, havayolu şirketlerine kış aylarında yakıt indirimi verilmesi, elektrik, doğalgaz ve su tarifelerinde indirim gibi konular gündeme gelebilir. Turist başına 15 dolar ayakbastı parası alınıyor. Bu kaldırılabilir kış sezonu için" diye konuştu.

kalan karakter 1000

ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan SABAH veya sabah.com.tr hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.