X İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
ARKADAŞINA GÖNDER İşçi servisleri tabuta döndü
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz

İşçi servisleri tabuta döndü

  • Giriş Tarihi: 30.12.2013

Alanya'da 8 işçinin öldüğü servis kazasının ardından, Antalya Döşemealtı'daki servis kazasında 6 işçinin ölmesi, işçi servislerinin durumunu gündeme getirdi

Antalya hafta sonunu ardı ardına gelen kara haberlerle geçirdi. Aynı gün içinde yaşanan 2 ayrı işçi servisi kazasında, toplam 14 işçi yaşamını yitirdi, 17 işçi de yaralandı. Önceki gün sabah saatlerinde Alanya'da 8 işçinin ölümüne 5 kişinin yaralanmasına yol açan işçi servisi kazasının ardından, gece yarısına doğru da bir fabrikanın servis aracının kanala uçması sonucu meydana gelen kazada 6 kişi hayatını kaybetti, 12 kişi yaralandı.

BARAJ İŞÇİLERİYDİ

Sekiz işçinin ölümüne yol açan ilk kaza Alanya-Çayırarası mevkiinde meydana geldi. Baraj inşaatında çalışan işçileri taşıyan minibüs saat 07.30 sıralarında kontrolden çıkarak önce şarampole, ardından 10 metre derinliğindeki gölete yuvarlandı. Gölet içine yuvarlanan minibüste bulunan 8 kişi boğularak hayatını kaybederken, 5 kişi yaralandı.

UYKUSUZDU İDDİASI

Kazanın ardından yaralılardan birinin servis şoförünün uykusuz ve dikkatsiz araç kullandığına dair ifade verdiği ortaya çıktı. Olayın ardından yapılan ilk açıklamada kazanın buzlanma nedeniyle olduğu duyurulmuştu. Olay yerine giden jandarmanın düzenlediği kaza raporunda, kaza nedeni olarak direksiyon hakimiyetinin kaybolması yazıldığı öğrenildi. Kazadan ağır yaralı olarak kurtulan servis şoförü Bayram Özkan, yoğun bakımdan çıktıktan sonra ifadesine başvurulacak. İkinci kaza ise Antalya-Burdur karayolunun 12. kilometresinde meydana geldi. Antalya Organize Sanayi'de faaliyet gösteren bir akü fabrikasında çalışan işçileri taşıyan Faruk A. yönetimindeki 07 DDZ 39 plakalı servis midibüsü, yağmur nedeniyle yolun kaygan olmasından dolayı kontrolden çıkarak sulama kanalına uçtu.

1.5 KİLOMETRE İLERİDE

Kazada Enver Eren ve Ender Şahin isimli işçiler olay yerine hayatını kaybederken, araçtan dışarı fırlayarak kanalda sürüklenen Mustafa Öztürk'ün cansız bedeni ise 1.5 kilometre uzaklıkta kanalın içerisinde bulundu. Servis midibüsünde bulunan yaralı işçiler ambulanslarla hastanelere sevk edilirken, araçta sıkışan Şükrü Öncü ise itfaiye ekiplerinin uzun süren uğraşları sonucunda sıkıştığı yerden çıkarılarak hastaneye kaldırıldı. Sabah saatlerinde de ismi belirlenemeyen bir işçinin daha hastanede hayatını kaybettiği öğrenildi. Öğle saatlerinde ise kanalda iki ceset daha bulundu.
KAYIT DIŞI ÇALŞIYORLAR

Kazaların ardından Antalya'daki işçilere eski model araçlarla servis hizmeti verildiğine dikkat çeken Antalya Servis Araçları İşletmecileri Esnaf Odası Başkanı Adil Demir, özellikle Organize Sanayi Bölgesi'ndeki servislerin yüzde 30'unun bu şekilde hizmet verdiğini açıkladı. Fabrika işçilerinin düşük ücret karşılığında kayıtsız araçlarıyla meslektaşlarına servis hizmeti verdiğini belirten Demir, aynı durumun Koyunlar Mahallesi'ndeki kesme çiçek seralarında da yaşandığını söyledi.

SÜRÜCÜ HATASI
Araç muayene istasyonlarından geçmemiş araçların servis hizmeti sunmaması gerektiğini vurgulayan Demir, "Servislerde erken saatlerde kalkıp, zinde bir şekilde çalışmak gerekiyor. Görev başlarında dikkatli olmalarını tavsiye ediyorum. Bu iki kazadaki araçlar bize bağlı değil. Yağışın olduğu saatlerde dikkatsizlik nedeniyle bu kazalar gerçekleşmiş" diye konuştu.

KONTROLDEN KAÇIYORLAR
Sabah erken saatlerde işe giden, mesainin bittiği geç saatlerde de kent trafiğine giren bu araçların trafik uygulamalarının dışında kaldığını anlatan Demir, "Organize Sanayi'deki kazadaki aracın modelinin çok düşük olduğunu biliyoruz. C plakası da yok. Birçok fabrika işçisinin servis hizmeti yaptığını tespit ettik. OSB'deki servislerin yüzde 30'u bu şekilde. Polis ve jandarma uygulamalarında bu araçların trafikten men edilmesi gerekiyor. 60 gün men etseler, uygun araç kullanmak zorunda kalacaklar" diye açıklama yaptı.

REKABET YOK
Okul ve turizm servisi yapanlar arasındaki rekabet nedeniyle son model araçların kullanıldığına işaret eden Demir, "Bize bağlı araçların yüzde 90'ı, en fazla 3 yaşında. Borcu biten arkadaşımız, eski aracını satıp hemen yenisini alıyor. Çünkü müşteri en iyisini istiyor. Fabrikalardaki personel servislerinde ise bırakın kurallı çalışmayı, fabrika işçisi servis şoförlüğü yapıyor" diye konuştu.

kalan karakter 1000

ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan SABAH veya sabah.com.tr hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.