X İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
ARKADAŞINA GÖNDER Glisemik dalgalar
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz

Glisemik dalgalar

  • Giriş Tarihi: 19.1.2014

Uğur UĞURAL

Sağlığı değerli fit atletik yaşam dostları. Merhaba cennet Antalyamızın yüreği güzel ruhu güzel kalbi güzel sağlığı değerli Sabah Akdeniz okurları. İki hafta önce başladığımız yılın yazı dizisi 'Şaşırtma Diyeti' daha ilk haftadan itibaren sizlerden büyük ilgi gördü. Sizlerden gelen mail'lerin büyük çoğunluğunu bu diyeti yaparken uygulanabilecek antrenmanlar hakkındaki sorular oluşturduğu için hatırlayacağınız üzere geçen hafta bu konuya yer verdik ve 'mucize pedallar' köşesi yine sizlerden gelen güzel mail'ler ile rekor kırdı. Bu hafta itibariyle aylardır bizi takip eden, aralarında güzel Antalyamızın güzide işadamları ve işkadınları olan bazı okurlarımız iki ila üç kilo daha aşağı kontrol sağladı. Çünkü kilo vermek sandığınızdan çok daha kolaydır ama kontrol etmek çok yoğun bir iş ve sosyal yaşantı içinde olsanız dahi zaman ayırmak emek vermek bazı tüyolar ve taktikler ister. Bu köşede şehir efsaneleri değil sadece sağlıklı yaşam ve kilo kontrolü adına bilimsel uygulamaları tüyoları taktikleri okuyorsunuz. Her geçen gün artan başarı hikayeleriniz ise bizim en büyük gururumuz oluyor. Yılın yazı dizisi 'Şaşırtma Diyeti'nde bu hafta vücudu nasıl bir tahterevalliye dönüştürürüz bunu göreceğiz. Bir gün başka bir yiyecek ertesi gün başka bir yiyecek ile. Yağlardan kurtulmak için vücudu strese sokmayan harika bir taktiktir. Böylece hayatınızda bir denge kurmak için çabalamak zorunda değilsiniz. Planı uygulayanlarda ne gibi sonuçlar görüldü? İnsanlara hep "Önemli olan verdiğiniz kilo miktarı değil, beden ölçünüz" derim. İnsanlar tartıda yazana takarlar ama önemli olan fiziksel durum. Ne gördüğünüz, ne hissettiğiniz. Bu diyet çeşitlilik üzerine kurulu. Her öğünü belirledik ama seçenekleri var. Belki şeker hastasısınız ya da yiyecek alerjiniz var. Hepsinin yerine bir şey koyabilirsiniz ama her şeyin listesini çıkardım. Üç önemli nokta var. Öğünlerin arasına zaman koymak. Bu çok önemli. Günde dört ana öğün, üç ara öğün yiyorsunuz. Böylece acıkmayıp kalorileri gün içine yaymış oluyorsunuz. Bakın burada ne güzel şeyler var. Peynirli fit tost, fit omlet, fit pizza, protein kek, fit waffle. Bu yiyecekler aromalarla tatlandırılmış besin değeri sıfır hazır yiyeceklere yada şarküteri ürünlerine benzemez. Hepsi doğal malzemelerle hazırlanmış besin değeri yüksek lezzetli sizi tok hormonlarınızı dengede tutan çocuklarınızın sağlığını dışarıdaki büyük yiyecek tehlikelerinden koruyan besinlerdir. Peki yiyecekleri güne yaymak, yağ yakmayı nasıl sağlayacak? Anlatayım. Az öğünler yemek, büyük öğünlerden farklıdır. Tehlike bölgeleri vardır. Çok fazla insülin olursa, yağ olur. Ama az yağ olursa da yağ olur. Yani yediklerinizin iki tarafında da tehlikeli bölgeler var. Küçük öğünler yediğinizde, özellikle de glisemik indeksi düşük yiyeceklerle dalgalar düzenli olur. Böylece insülin seviyesini fazla arttırıp ya da düşürüp, yağ oluşumuna yol açmıyorsunuz. Düştüğünde vücut paniğe kapılır ve yağı tutar. Değerli dostlar; hayattaki en büyük keşif ona farklı açılardan bakmaktır. Ve insan bir şeyi gerçekten isterse hiçbir şey ulaşılamayacak kadar yüksekte değildir. Sağlık ve sevgiyle kalın.

12'DEN VURUR
Çoğumuz günde 2-3 öğün yer. Eve gelirsiniz, bütün gün bir şey yememişsinizdir. Ne olduğunu göstereyim. Kocaman bir öğün olur. Bu olduğunda, insülin tavan yapar ve sonra da dibe iner ve korkulan başa gelir. Tehlikeli bölgeyi 12'den vurur. Vücut paniğe kapılır. Ama sizin paniğe kapılmanıza gerek yok çünkü yılın yazı dizisi 'Şaşırtma Diyeti' haftaya tüm hızıyla devam edecek.

kalan karakter 1000

ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan SABAH veya sabah.com.tr hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.