X İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
ARKADAŞINA GÖNDER 7 gün döngüsü
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz

7 gün döngüsü

  • Giriş Tarihi: 16.3.2014

Sağlığı değerli fit atletik yaşam dostları. Merhaba cennet Antalyamızın yüreği güzel, ruhu güzel, kalbi güzel, sağlığı değerli SABAH Akdeniz okurları. Yeni yazı dizimiz 'Karbonhidrat Günlüğü'nde üçüncü haftamız. Gösterdiğiniz yoğun ilgiye güzel mesajlarınıza çok teşekkür ediyor ve hemen kaldığımız yerden devam ediyoruz. Sizlere bir söz verdik. Karbonhidratlarla ilişkiniz tamamen değişecek. 7 günlük programımızın temelinde neler var? Karbonhidrat döngüsü nasıl olmalı? Programın en iyi kısmı nedir biliyor musunuz? İnsan vücudu için oldukça gerekli olan doğal karbonhidratları tüketeceksiniz ama aynı zamanda karbonhidratsız diyetin tüm kazanımlarına kavuşacaksınız. Bu süreçte büyük ölçüde yağlarınızdan kurtulup her iki dünyanın avantajlarından faydalanabiliyorsunuz.

Sorduğunuzu duyar gibiyim: Neden 7 gün? Neden bu sayı? 7 gün döngüsü her zaman işe yarar. Herkes için gayet uygulanabilir ve kolaydır. Bu 7 günlük döngü, vücudu en üst seviyede yağ yakmaya hazırlar. Profesyonel vücut geliştirme dünyası buna çok iyi bir örnektir. Karbonhidrat döngüsünün ne olduğunu önceden bilseydiniz kilo kontrolünüz sizin elinizde olurdu. Şimdi karbonhidrat döngüsünü anlatmaya başlayalım. Fazlaca karbonhidrat aldığımız bir günü, az karbonhidrat aldığımız bir gün takip etmeli. Burada doğru karbonhidratları ne zaman ne amaçla yediğimiz çok önemli. Bu sistemin güzel tarafı, fazlaca karbonhidrat aldığımız günlerde metabolizmamızı hızlandırırken, az karbonhidrat aldığımız günlerde yağ yakımını en üst seviyeye çıkarmamız. Yani bir gün metabolizmayı hızlandırıp diğer gün yağ yakarak uyguladığınızda sonuçlarını göreceksiniz. Çünkü yaşamın en güzel zevklerinden bazıları en basit olanlarıdır. Yaşamınızı bunlarla zenginleştirin. Bence çok mutlu olacaksınız. İşte karbonhidratlarla ilgili sık karşılaştığım örnek problem. Sabah kahvaltısından, öğle yemeğine moraliniz bozuk, patronunuz sizi zorluyor, eşinizle, ailenizle ya da arkadaşınızla tartıştınız, çocuklar mızmızlık peşinde, bu sizi daha çok, daha çok karbonhidrat almaya yönlendirdi. Böylelikle enerji bölgesine geldiniz ve karbonhidratları yakıyorsunuz. Ama sonra gün, istediğiniz gibi gitmedi kendinizi moralsiz, mutsuz hissediyorsunuz ve biraz daha fazla enerji için karbonhidrat alımına devam ediyorsunuz.

Bu sefer ne oluyor?
Vücudunuzda olması gerekenden çok daha fazla karbonhidrat alıyorsunuz ve sisteminiz bunu yakamıyor. Bu da kalçalarınızda, baldırlarınızda, kol altlarınızda ve tüm bu şikayetçi olduğunuz bölgelerde yağa dönüşüyor. Her ne kadar çok fazla karbonhidrat yağlanmaya yol açıyorsa da asıl farkına varamadığımız, bunun görmek istemeyeceğimiz bir boyuta ulaşıyor olması. Çoğunuzun tepkisi hemen diyete başlamak olduğunu düşünmek oluyor. Ve karbonhidratların tamamen kesilmesi. Yani birdenbire karbonhidratları kestiğimizde metabolizmamız da yavaşlıyor. Vücudunuzda hiç karbonhidrat kalmadığı zaman da yine bitkin hissediyorsunuz. Neden böyle oluyor dersiniz? Haftaya oldukça sürpriz bir cevap geliyor dostlar. Sağlık, sağlıklı insanın da başında duran, ancak sadece hasta kişinin görebildiği bir 'taç'tır. Her zaman daha iyisi olun, sağlığınız için daha iyisini yapın. Asla ortalamaya razı olmayın. Sizleri seviyoruz. Sağlık ve sevgiyle kalın.
Karbonhidratlarla ilgili anahtar kural, onları yaşamı sürdürebilmek ve enerji sağlamak için tüketmek zorundayız. Fazla tüketirseniz yağ depolamaya başlarsınız. Az tüketirseniz de yağ depolamaya başlayacaksınız. Ayrıca ağırlaşacaksınız, yorgun, bitkin, uyku haliniz olacak.
Uğur Uğural

kalan karakter 1000

ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan SABAH veya sabah.com.tr hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.