X İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
ARKADAŞINA GÖNDER Uğur UĞURAL: Ramazan'da ruh ve beden
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz

Uğur UĞURAL: Ramazan'da ruh ve beden

  • Giriş Tarihi: 29.6.2014

Sağlığı değerli, fit, atletik yaşam dostları. Merhaba cennet Antalyamızın yüreği güzel, ruhu güzel, kalbi güzel, sağlığı değerli SABAH Akdeniz okurları.
Son bir haftadır mail kutularımız beyaz bayrak çekti. Büyük merakla beklediğiniz tüm soruları Razaman ayı boyunca yanıtlıyoruz. ''Dini ve vicdani görevimi yerine getirirken formda kalmak için Ramazan ayında neler yapmalıyım? Oruç tutarken spor yapabilir miyim? Ne zaman, ne miktarda, nasıl beslenmeliyim?'' Değerli dostlar; her şeyden önce şunu unutmayalım lütfen! Ramazan ayı önce ruh, sonra beden sağlığıdır.
Ramazan ayı diyet ve forma girme ayı değildir. Formda kalmak ayrı forma girmek ayrı şeylerdir.
Oruç hepinizin bildiği üzere fazileti ve asli gayesi ile nefsi engellemektir.
Bir hadis-i şerifte Peygamber Efendimiz (s.a.v.) şöyle buyurmuştur; "Cennet seneden seneye Ramazan ayının girmesiyle süslenir ve temizlenir."
Tıbben bakacak olursak bedenimiz bu ay içerisinde yapacağımız 'doğru uygulamalarla' tüm hormonal sistemini yeniler. Yani hipofiz, troid, paratiroid, epifiz, böbrek üstü bezleri kısaca iç salgı bezleri daha etkin çalışır. Sonuç ise; çok daha sağlıklı, fazlalıklardan arınmış, enerjisi yenilemiş, yağ oranı azalmış formda bir vücuttur.
Ramazan-ı şerifi hem ruhen hem bedenen arınarak değerlendirelim.
Ama önce 'ben oruç tutabilir miyim?' sorusuna cevap bulmamız gerekiyor. Bunun için lütfen kardiyolojik check-up yaptırıp doktorunuzdan onay alın. Sonuç evet ise; önce dini ve vicdani görevinizi yerine getirin. Sonrasında sizin için dizayn ettiğim Ramazan özel egzersiz ve beslenme sistemi ile hem yağ yakın hem de formda kalın.

EGZERSİZ SİSTEMİ
1. gün:
İftara en çok 30 dk. kala hafif tempoda yürüyüş. İnanın yağ yakmak için daha büyük fırsat bulamazsınız.
2. gün ve sonrası: Kendinizi iyi hissederseniz yürüyüş sürenizi 40-60 dk. aralığına çıkartın.
Böylece vücudun metabolik hızını yükselterek daha çok beyaz yağ hücresini kahverengi yağ hücresine çevirirsiniz. Bu kalıcı form ve sağlık demektir. İftardan en az 1.5 saat sonra güç idmanı yapabilirsiniz.

RAMAZANA ÖZEL BESLENME SİSTEMİ
İftar öncesi, spor yapın ya da yapmayın, iftarınızı açmak için en kusursuz öğün soğuk su ve 2 adet hurmadır. Hurma dini açıdan olduğu kadar spor açısından da çok mübarek bir besindir. Vücudun beyin ve sinir hücreleri için çok gerekli olan glikoz ve fruktozun birarada bulunduğu yeryüzündeki tek besin hurmadır. Soğuk su ise doğadaki en etkili yağ yakıcıdır.
Ayrıca soğuk su ve hurma birleştiğinde sporcu enerji içeceği etkisi yapar. Soğuk su ve hurmanın hemen arkasından bir fincan sert nescafe yada double esspresso tüketin. Bu, sizin sofraya aç oturup hızlı yemek yemenizi ve kan şekerinizin fırlayarak kilo almanızı önleyecektir. İftarınızı küçük porsiyonlarla protein ve sağlıklı lif içeren besinlerle yapın. Tüm öğünlerinize, vücutta su-tokluk dengesini sağlayan buğday ruşeymi ve kepeği ekleyin. Böylece enerjinizi düşürmemiş olur, sindirimi dengeler ve yağ yakmaya devam edersiniz.
İftardan 1.5 saat sonra tüm kaslarınızı az kilo çok tekrar ile çalıştıran orta düzeyde güç idmanı yapın. Bir çift ağırlık hatta bir çift 5lt lik su şişesiyle bile evinizde onlarca egzersiz yapabilirsiniz. Bu sistem daha ilk günden sizi forma sokmaya başlayacaktır. Güç idmanı sonrası ufak bir öğün daha yapıp sahur vaktini beklemeye geçin.
Yanlız unutmayın ki; iftarda ve sahurda hızlı yemek yememeniz, yağlı, kızarmış, unlu, şekerli besinlerden uzak durmanız çok önemli.
Bunların yerine uzun salınımlı protein kaynakları olan süt, yoğurt, hindi, tavuk göğsü, kuru bakliyat, buğday ruşeymi ve kepekli besinler sizi 16 saatlik açlık ve susuzluktan koruyacaktır. Haftaya birbirinden faydalı UğuralFit Ramazan tarifleriyle beraberiz.
Sağlık ve sevgiyle kalın.

kalan karakter 1000

ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan SABAH veya sabah.com.tr hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.