X İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
ARKADAŞINA GÖNDER Yüzümüzü denize döndük
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz

Yüzümüzü denize döndük

  • Giriş Tarihi: 7.7.2014

Antalya'ya yapılacak bir liman, 2 kruvaziyer limanı, bir yat limanı, bir tersane, 2'si özel 3 marina projesi ve bir ırmak ulaşım sistemi, kenti ihya edecek. Antalya yüzünü denize dönerken geç kalınmışlık olgusu da bitirilecek

Yıllardır süregelen 'sırtını denize dönmüş Antalya' söylemi, birbirinden büyük ve önemli denizcilik yatırımlarıyla son bulacak. Antalya, Akdeniz'de gezen gemilerin ana üssü olacak. Hali hazırda bin 500 yatın bağlanabildiği 5 marina (Alanya, Antalya, Kemer, Finike, Kaş), 200 bin adet yük konteynırı işleme kapasiteli 1 liman ve 1 balıkçı barınağı olan Antalya'ya yapılacak, büyük bir liman, 2 kruvaziyer limanı, 6 marina ve 1 ırmak ulaşım sisteminin projelerinden bazıları tamamlandı bazıları ise halen devam ediyor.

VİZYON PROJELER

Ulaştırma, Haberleşme ve Denizcilik Bakanlığı'na, Büyükşehir Belediyesi'ne, sektörün görüş ve tavsiye sorduğu, proje üreten, alt yapısını oluşturan ve var olan projelerin takipçisi konumunda olduklarını ifade eden Deniz Ticaret Odası Başkanı İnanç Kendiroğlu, "Antalya yüzünü denize dönüyor. Artık geç kalınmışlığı bitiriyoruz. Akdeniz çanağında gezen tekneleri Türkiye'ye çekmek için Türkiye'nin yapması gereken yatırımlar yapılıyor. İnsanların marinalarda yaşayabileceği doğal şartlara sahibiz" dedi. Antalya'ya yapılacak en büyük deniz yatırımı, Antalya Birleşik Kıyı Mastır Planı'na da işlenen yeni bir liman olacak. Şimdiki 200 bin adet yük konteynırı işleme kapasiteli olan limanın 5 katı büyüğünün, Manavgat Kum mevkiindeki Ulualan'a yapılması için oda olarak başvurduklarını belirten Kendiroğlu, "Manavgat, Konya yolu üzerinde. Üstelik tren yolunun buradan geçmesi muhtemel. Liman ray ile buluşturulursa, değeri kat be kat artar. Ayrıca Türkiye'yi yat imalatında belki de bir numaralı ülke konumuna getirecek Manavgat Tekne Yapım ve Çekek Yeri projesi de gündemini koruyor" dedi.

AKSU YAT LİMANI

Aksu Yat Limanı Projesi'nde iki kişinin işgal gerekçesiyle 60 dönümü için Orman ve Su İşleri Bakanlığı'na karşı açtığı davanın 2015'te biteceğini belirten Kendiroğlu, 2 bin yat kapasiteli bu projenin de takipçisi olduklarını söyledi. Bakanlık ve belediyenin de bu davanın sonucunu beklediğini belirten Kendiroğlu, "Burası 2 bin 960 dönüm alan. Yaklaşık bin dönümüne marina yapılacak. Yönetmelikteki değişiklikle kalan sahaya ticari, konaklama alanları yapılabilmesinin önü açıldı. Türkiye'nin en güzel rekreasyon yerlerinden biri olacak. Çok büyük bir canlılık getirecek" diye konuştu.

TÜREL'İN PROJESİ BAŞLADI

Antalya Büyükşehir Belediye Başkanı Menderes Türel'in seçim vaadi olan Kundu Kopak Çayı'ndaki kruvaziyer projesinin 6 ayda tamamlanacağını duyuran Kendiroğlu, Antalya'nın kruvaziyer kapasitesini 3 yılda 2 katına çıkaracak proje hakkında şunları söyledi: "Dünyada artık marinalara ırmaklar- dan girilerek yapılıyor. Çizilen projede Kopak Çayı kruvaziyer limanı olacak. En az 900 metre olmalı. Gemiler 300-350 metre uzunluğunda ve aralarında güvenli mesafe olmalı. Aynı anda 4 gemi yanaşabilecek çapta bir yer olacaktır. Büyükşehir projeye yardımcı olun diyor, biz de fikirlerimizi veriyoruz. Resme büyük bakmak lazım. Biz yerini yaparsak daha fazla kruvaziyer gelir. Bu gerçekleşirse kruvaziyer turizmi artar, çünkü havalimanına 10 dakika mesafede ve oteller bölgesinin ortasında. Gelenler birkaç gün de tatil yapabilirler. Genel anlamda kentin kruvaziyerdeki kapasitesi 3 yıl içinde 2 katına çıkar. Şirketlerin 3 yıl önceden satışlarını yapmaya başlaması gerekiyor."

KAŞ'A DA KRUVAZİYER LİMANI

Kaş'ta da bir kruvaziyer limanı düşünüldüğünü ilan eden Kendiroğlu, "Mısır'da iç savaş olunca hiç beklemediğimiz 70 tane gemi geldi. İki yeni kruvaziyer limanı ile ne kadar artış olacağını kesin olarak önceden göremiyoruz" dedi.

BOĞAÇAYI PROJESİ ÖNEMLİ
Başkan Türel'in vizyon projelerinden olan Boğaçayı Projesi'nin milyar dolarlık bir yatırım olduğunu anlatan DTO Başkanı Kendiroğlu, "Bu dönemde vizyon yapıların denizcilikle ilgili olması çok hoşumuza gidiyor. Boğaçayı projesinin startı dönem sonunda verilir diye tahmin ediyoruz. Bir hemşeri marinası gibi olacak. Açılır kapanır köprü de olacak. Elimizde net proje olmadığı için tam bilmiyorum, ama tahminen 2 bin tekne rahat alır diyorum" dedi.

İKİ ÖZEL MARİNA BAŞVURUSU
Gazipaşa'daki marina inşaatı yatırımcısının mali sıkıntılar nedeniyle inşaatı devretmek üzere olduğunu belirten Kendiroğlu, Serik Belediyesi'nin de Belek Acısu ve Boğazkent'e marina yapılması için başvuru yaptığını hatırlattı. Önümüzdeki 2 yıllık süreçte 2 tane özel marina yapılacağını da duyuran Kendiroğlu, "Adrasan'a tavsiyede bulundular. SİT alanından dolayı biraz gecikme oldu ama yüzer iskele ile çözüm daha kolay. Bir de Demre Üçağız bölgesinde olacak. Bu projeler 250- 300 tekne kapasiteli" şeklinde konuştu.

EXPO KAYIĞI PROJESİ

Kundu'dan EXPO alanına doğru olan 9 km kanal açma projesine 2 km daha eklenmesiyle ırmak taşımacılığı projelerine Büyükşehir Belediyesi'nin olumlu yaklaştığını belirten Kendiroğlu, "Aksu Çayı turizm yolu ile bağlanıyor. Bizim kültürümüze ait saltanat kayığına benzer kayıklarla taksi sistemi ulaşım sağlayalım dedik. Fuardan sonra Antalyalıların da kullanabileceği, akşamları keyifle zaman geçirilebilecek bir ulaşım yöntemi" diye sundukları projeyi anlattı.

kalan karakter 1000

ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan SABAH veya sabah.com.tr hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.