X İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
ARKADAŞINA GÖNDER Uğur UĞURAL: Sahur Salatası
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz

Uğur UĞURAL: Sahur Salatası

  • Giriş Tarihi: 13.7.2014

Sağlığı değerli, fit, atletik yaşam dostları. Merhaba cennet Antalyamızın yüreği güzel, ruhu güzel, kalbi güzel, sağlığı değerli SABAH Akdeniz okurları. Vücudun ihtiyaçlarını doğru şekilde karşılamak için sahur ve iftarda doğru beslenmemiz gerekir. Ramazan'da beslenme konusunda dikkat etmeniz gereken en önemli konu gece sahura kalkmaktır. Geceden yemek yiyip yatmak veya sadece su içip yatmak sağlığınız için son derece zararlı bir seçim olur. Dost acı söyler ama; bu durumun vücutta yağlanmaya neden olacak biyolojik işlevleri, ne yazık ki kendi elinizle başlatmış olursunuz. Bununla kalsa iyi. Daha da kötüsü sahura kalkmadan oruç tutarsanız metabolizmanızı yavaşlatırsınız. Sahurda protein içeriği zengin bir kahvaltının yerini hiçbirşey tutamaz. Tok tutabilecek besinlerden en önemli grup proteinli gıdalardır; sindirim sisteminden daha yavaş geçtikleri için tokluk hissi uzun sürer. Örneğin; peyniraltı suyu, peynir, yumurta, süt ve yoğurt bu grubun seçkin örnekleri ve hepsi de çok değerli bir besin olan 'kazein proteini' içerir. Yani yağlarınızın düşmanı vücudunuzun en sıkı dostu. Aynı zamanda sizi sıkılaştıran yol arkadaşlarınız. Birazdan size sahurda tüketebileceğiniz hem lezzetli hem de biyolojik açıdan avantajlı harika bir salata tarifi vereceğim. 16 saatlik susuzluk ve besin ihtiyacınız için tüm malzemeleri özenle tek tek seçip sizin için dizayn ettim.

SALATANIN BİYOLOJİK DEĞERİ

Biyolojik açıdan en güçlü antioksidan salatadır. Metabolizmayı hızlandır. Yağ yakımını tetikler. Tok tutar. İçerdiği zengin protein besleyici azotu ve aminoasitler kaslarınızı korur. E vitamininden 50 kat, C vitamininden 20 kat daha fazla biyolojik değere sahiptir. Klorofil, demir, iyot, kalsiyum, betakaroten- CoQ1-Lipoik asit deposudur. 180 IU A vitamini içerir. Hücrelerin çevresindeki antioksidant etkili Glutathione adlı maddenin miktarını arttırarak hücreleri ve dolayısı ile vücudu oksidasyon ve zararlı etkilerine karşı korur, hücre çeperlerini sağlamlaştırmak sureti ile gençleştirici etkide bulunur. Yani bu salatayı tam da vücudun yenilenme zamanında bir 'antiaging' (gençleştirici- yaşlılığa karşı) faktör olarak tüketebilirsiniz. Önümüzdeki günlerde birbirinden faydalı UğuralFit Ramazan tarifleriyle beraberiz. Sağlık ve sevgiyle kalın.

UĞURALFİT SAHUR SALATASI

50 gr bebek ıspanak 50 gr semizotu 1 yemek kaşığı yağsız organik peyniraltı suyu 20 gr yağsız organik keçi peyniri 3 adet çeri domates 1 adet salatalık 1 tutam dereotu 1 tutam maydanoz 1 tatlı kaşığı limon suyu 1 tatlı kaşığı goji berry 1/2 çay bardağı haşlanmış kinoa 1 çay kaşığı üzüm çekirdeği yağı

kalan karakter 1000

ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan SABAH veya sabah.com.tr hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.