X İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz

Sarısu'nun kaderi değişiyor

• Giriş Tarihi: 15.7.2014

Antalya Büyükşehir Belediyesi Sarısu'yu cazibe merkezi haline getiriyor. Alanın denize yakın bölümü mesire alanı olacak

Antalya Büyükşehir Belediyesi, kentte yeni bir cazibe merkezi oluşturmak için kolları sıvadı. Uzun süredir hak ettiği değeri göremeyen Sarısu piknik alanında kapsamlı bir çalışma başlatıldı. Sarısu'da iki farklı projeyi hayata geçirmeyi planlayan Antalya Büyükşehir Belediyesi adına çalışmalarını sürdüren ANET'in Yönetim Kurulu Başkanı Gökalp Dinçmen, Sarısu'nun denize yakın kısmının daha önce olduğu gibi mesire alanı olarak kalacağını, Antalya-Kemer karayolu tarafında bulunan alanın ise kadınlara özel bir plaj olarak hizmet vereceğini açıkladı.

ÇALIŞMALAR BAŞLADI
Bölgede yapılan ilk incelemelerde Sarısu'nun sadece hafta sonları piknik için kullanıldığını tespit ettiklerini ifade eden Dinçmen, "Sarısu iki alandan oluşmakta. Bölgede bulunan çay Sarısu'yu ikiye ayırmış durumda. Deniz tarafındaki alan halk tarafından daha çok kullanılırken Antalya- Kemer karayolu tarafında kalan kısım rağbet görmemiş. Öncelikle deniz tarafındaki bölümde halkın daha iyi ve daha güzel hizmet alabileceği bir hale getirmeye çalıştık. Yollarını ve otoparkını düzenledik, 200'den fazla masa ilavesi yapıldı. İçerideki büfelerin konumları ve fiziki şartları çok kötüydü, bunları yeniden yaptık. Bu büfeleri daha önce ANET işletiyordu şimdi ise hasılat üzeri kiralama yöntemi ile işletmecilere verip çalıştırmayı düşünüyoruz" dedi.

KADINLARA ÖZEL PLAJ

Antalyalı kadınlardan gelen yoğun talep doğrultusunda Sarısu'nun bir bölümünü sadece kadınların kullanımına sunacaklarını açıklayan Dinçmen, projenin detaylarını şu şekilde anlattı: "Neredeyse hiç kullanılmayan nehrin karşı tarafını Konyaaltı sahil projesi öncesinde Antalya'da yaşayan kadınlara özel bir plaj talebini karşılamak için kullanacağız. Biz kadınlar plajının Konyaaltı'da yapılmasının imkansız olduğunu tespit ettik ve kadınlarımızın isteklerini kırmamak için Sarısu'nun hiç kullanılmayan kısmını Kadınlar Plajı ve Yaşam Merkezi şeklinde düzenleme kararı aldık. Burada bir adet et lokantası, bir adet kır bahçesi, bir adet balık pişirme ünitesi, bir adet market, 6 adet stant yaparak Cumartesi Pazarı(nın küçük bir modelini kuracağız. Deniz tarafında ise yine bir mescit ve 10 yaşa kadar çocuklara hitap edecek bir lunapark bulunacak. Kadınlar plajında en önemli konulardan biri cankurtaranın dahi kadın olması. Şu an bröveli bir cankurtaran ile sözleşmemizi yaptık. Ayrıca bu bölümde çalışacak tüm personel yine kadınlardan oluşacak."

ÖZEL BÖLÜM İÇİN ZAKKUM BİTKİSİ

Kadınlar plajının çevresinin doğal dokuyu bozmadan kapatılacağını sözlerine ekleyen Dinçmen, "Burasıyla ilgili en önemli soru ise etrafının ne ile kapatılacağı. Perde veya duvar gibi bir şey asla olmayacak. Burası bir orman alanıdır. Yeşil örtü bir kamuflaj görevi görüyor. Eksik olan alanlara da yine ağaç ekmek suretiyle alan yeşil bir örtü ile kapatılacak. Deniz suyuna karşı en dirençli olan zakkum ağacı ile açık alanların kapatılmasını düşünüyoruz" ifadelerini kullandı. Projenin Ramazan Bayramı'ndan önce bitirilmesi yönünde büyük bir çalışma sürdürdüklerini ifade eden Dinçmen, "Sarısu'nun açılışını bayramdan önce yapmayı hedefliyoruz" dedi.

ÖZEL SERVİS
Bölgedeki otopark sorununu da çözeceklerini aktaran Dinçmen, "Şu an alanın dış kısmına büyük bir otopark yapıyoruz. Aracını dışarıda bırakan vatandaşlarımızı ise özel olarak üretilmiş römorklarla içeriye taşımayı planlıyoruz. Ayrıca şehrin iki farklı noktasından saat başı kalkacak sarı otobüsler ile Sarısu'ya gelmek isteyen vatandaşlarımızın ulaşımlarını sağlayacağız. Fakat özel servis hizmeti önümüzdeki sezon başlayacak" ifadelerini kullandı.

ÇOCUKLAR İÇİN LUNAPARK
İyileştirme çalışmaları kapsamında piknik alanının başta aşağıya yenilendiğini anlatan ANET Yönetim Kurulu Başkanı Dinçmen, "Buraya sadece piknik yapmaya değil denize girmeye gelen vatandaşlara daha iyi bir hizmet vermek için bir pide fırını yaptık. Kır bahçesi diye bir alanımız var, burayı da restore edip, geliştirdik. Burada ibadet için bir alan yoktu. Alkol alınan masaların yanında insanlar namaz kılmaya çalışıyordu. Kadın ve erkekler için iki adet mescit yaptık. Çocuklar için AKTUR firması ile görüşüp bölgeye bir lunapark kurulması için alt yapı oluşturduk. Ayrıca Antalyaspor'un altyapısı ile ilgili görüşmeler yapıyoruz. Basketbol ve futbolun olduğu bir spor okulu hazırlıyor ve bunu Antalyaspor'a vermek istiyoruz" şeklinde konuştu.

kalan karakter 1000

ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan SABAH veya sabah.com.tr hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.