X İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
ARKADAŞINA GÖNDER UĞUR UĞURAL: Yüzücü vücudu
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz

UĞUR UĞURAL: Yüzücü vücudu

  • Giriş Tarihi: 3.8.2014

Sağlığı değerli, fit, atletik yaşam dostları. Merhaba cennet Antalyamızın yüreği güzel, ruhu güzel, kalbi güzel, sağlığı değerli SABAH Akdeniz okurları. Bol kalorili bir bayramı daha geride bıraktık. Bilanço; 1 porsiyon (4 dilim) baklava 600 kalori, 12 gr yağ. 1 duble rakı 250 kalori, 7 gr yağ. Son üç gündür siz değerli okurlardan gelen mail'ler gösteriyor ki bu bayram neşe içinde başlayıp kilo artışı ve pişmanlıklarla sona ermiş. Şimdi biraz daha kiloluyuz, yağlıyız ve formda kalma ihtiyacı, algımızı tekrar değiştiriyor. Eski fotoğraflara her bakışımızda -o form dolu günleri her düşündüğümüzde- yine orada olmak istiyoruz. Ancak fit yaşam adına büyük bir şansa sahibiz. Çünkü Akdeniz'in incisi Antalya'da yaşamak büyük ayrıcalıktır. Hem de büyük bir şehirde ve sadece yürüme mesafesinde. Esas soru şu: Bu şansı yeteri kadar değerlendirebiliyor muyuz? Bence eğlence amacının dışında hayır. Peki bayramda kaybettiğiniz formu kısa sürede geri kazanmak ister misiniz? Düşünün, deniz ve doğa yan yana. Ne kadar şanslıyız. Tek yapmanız gereken, mümkün olan en erken saatte güne yüzerek başlamak. 1 saat orta tempoda yüzerek ortalama 600 kalori harcayabilirsiniz. Yüzerek, suyun gücüne karşı koyarsınız. Kaslarınızı çalıştırır ve diğer tüm klasik egzersizlerden, daha çok kalori harcarsınız. Yüzmenin sinir sistemine ve insan psikolojisine faydalarını yazmakla bitiremem. Suya girdiğinizde hissettiğiniz rahatlama duygusu egzersiz sonrasında salgılanan endorfin hormonu ile birleşince yaşayacağınız psikolojik ve sinirsel rahatlama size başka hiçbir egzersizin veremeyeceği hissiyatı yaşatır. Şekere direnciniz zayıfsa en etkili egzersiz tedavisi yüzmedir. Çünkü yüzerek insülin duyarlılığını arttırabilirsiniz. Alkol ve sigara kullanımını yüzerek azaltabilirsiniz. Kalp hastalıklarıyla mücadelede en etkin dostunuz yüzme sporudur. Çocuklarınızı mümkün olduğu kadar 'doğal' ortamda yüzmeye teşvik edin. Yapılan bilimsel araştırmalar özelikle sportif olarak yüzen çocukların gelişme dönemlerinde onların kendilerine güvenen, hırslı, herhangi bir işe konsantrasyonu ve adaptasyonu yüksek, disiplinli, programlı, aktif ve başarılı bireyler olmasında çok büyük oranda katkı sağladığını ortaya koyuyor. Bu sporu diğerlerinden ayıran en önemli özellik; direkt sinir sistemi ve hormonal sistem ile iç içe olmasıdır. Yüzücüler niye daha genç gözükür hiç düşündünüz mü? Çünkü bir yüzücünün yağ yakım ve hücre yenileyici hormonları herkesten çok daha fazla çalışır. Bunun nedeni yüzmede daha çok izotonik, dinamik hareket ve daha az izometrik hareketlerin bulunuyor olmasıdır. Su yaşamdır değerli dostlar. Ve bu yaşamın belli bir direnci var. Aynı suyun direnci gibi. Bu direnci aşmak; kuvvet-sürat-dayanıklılıkesneklik gerektirir. İşte yüzerek tüm bunların hepsine sahip olabilirsiniz. Hem de herkesin yaşamayı hayal ettiği bu muhteşem şehirde. Değerli okurlarımız, yüzmenin kas ve iskelet sistemi üzerindeki etkisi 'yüzücü vücudu' tanımında kendine beden bulur. Bayramda bol bol yüzdük. Haydi gelin form dolu, sağlıklı fit bir yaşam için bunu 'sportif alışkanlık' haline getirelim. Sağlık, bilinç ve sevgiyle kalın.

kalan karakter 1000

ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan SABAH veya sabah.com.tr hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.