X İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
ARKADAŞINA GÖNDER Raylı sistem için ek hat önerisi
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz

Raylı sistem için ek hat önerisi

  • Giriş Tarihi: 9.9.2014

İMO Başkanı Oğuz, Aksu-Meydan arasına yapılacak raylı sistem hattının havalimanı ve Kundu'ya bağlanmasıyla şehrin ekonomisine katkı sağlanacağını ileri sürdü

İnşaat Mühendisleri Odası Antalya Şube Başkanı Cem Oğuz, Meydan-Aksu güzergahında yapılacak yeni raylı sistem hattına eklenecek kısa hatların şehrin ekonomisine büyük katkılar sağlayacağını savundu. Aksu'ya kadar uzanacak yeni raylı sistem hattının havalimanının önünden geçeceğini hatırlatan Oğuz, "Biz İnşaat Mühendisleri Odası olarak raylı sistem hattının EXPO'nun yanı sıra havalimanına da bağlantısının yapılmasını önerdik. Tüm gelişmiş kentlerde olduğu gibi havalimanını şehir merkezine bağlayan bir hat herkes için iyi olacaktır" dedi.

TURİSTE KOLAYLIK SAĞLANACAK

Havalimanı dışında ikinci bir ek hat yapılarak Kundu bölgesinin de raylı sistem ile tanışmasının özellikle yabancı turistlerin için büyük bir kolaylık sağlayacağını aktaran Oğuz, "Aksu ile Kundu arasındaki hat 8.5 kilometre. Eğer bu ek hattı da hizmete sunarsak Kundu'da bulunan turistleri çok rahat bir şekilde şehir merkezine taşıyabiliriz. Güaeloba ve Kundu'da oturan halk da bu hizmetten en iyi şekilde faydalanır. Bir taşla üç kuş vurma imkanımız varken bu fırsatı iyi değerlendirelim istiyoruz" şeklinde konuştu.

TURİSTİ OTELDEN ÇIKARIR

Raylı sistem hattının havalimanı ve Kundu'ya bağlanması halinde turistin otelden çıkması için bir alternatif yaratılmış olacağına dikkat çeken Oğuz, "Biz hep turistin çarşıya gelmemesinden yakınıyoruz. Hattın Kundu'ya kadar uzatılması halinde turist, otelinin önünde raylı sisteme binip şehrin merkezine çok rahat bir şekilde gelebilir. Kundu'nun yatak kapasitesi 40 binin üzerinde. Yaz aylarında bu turistin şehir merkezine kolay bir şekilde ulaşması esnafa ve kent ekonomisine çok büyük faydalar sağlar" diye konuştu.

HEDEF SAYIYA ULAŞILIR

Hattın tek bir güzergah üzerinde ilerlemesi sonucunda günlük 15 bin yolcu kapasitesine ulaşmanın zor olacağını vurgulayan Oğuz, "Eğer 2'nci etap çalışmalarına havalimanı ve Kundu da eklenirse 15 bin yolcuya rahat ulaşılır. Havalimanı bağlantısı için ek 2 kilometre, Kundu bağlantısı için ise ek 8 buçuk kilometrelik bir hat yapılması gerekiyor. 10 kilometrelik ek hattın maliyetinin çok yüksek olacağını sanmıyorum, çünkü düz bir arazi. Arazi de devletin, bir bedel ödeyip kamulaştırma da yapılmayacak. Dolayısıyla inşaat maliyeti çok düşük" dedi. Can YÜCEL / ANTALYA

kalan karakter 1000

ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan SABAH veya sabah.com.tr hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.