X İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
ARKADAŞINA GÖNDER Antalya'nın kilidi açılıyor
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz

Antalya'nın kilidi açılıyor

  • Giriş Tarihi: 18.9.2014

Akaydın yönetiminin 5 yıl boyunca çözümsüzlüğe ittiği Batı Çevre Yolu'nun imar sorunları çözüldü. Karayolları ekipleri yolu bir yıl içinde bitirecek
Karayolları 13'üncü Bölge Müdürü Altıok, trafiği rahatlatacak Batı Çevre Yolu ile ilgili sorunların aşıldığını ve ekiplerin 20 gündür çalıştığını söyledi

Antalya kent içi trafiğini ağır vasıta yükünden kurtararak önemli bir rahatlama sağlayacak olan Batı Çevre Yolu'nda Büyükşehir Belediyesi eski Başkanı Mustafa Akaydın döneminde çözümsüzlüğe itilen sorunlar çözüldü, imalat başladı. Karayolları 13'üncü Bölge Müdürü Şenol Altıok, uzun yıllardır 'Batı Çevre Yolu sorunu' şeklinde anılan sürecin bittiğini, artık yeni bir döneme girildiğini açıkladı. İmar sorunu yaşanan bin 800 metrelik alanda kazı dolgu çalışmalarının başladığını ifade eden Altıok, "2011 yılından bu yana çeşitli sorunlar nedeniyle bekleyen alanda ekiplerimiz 20 gün önce yol yapım çalışmalarına başladı" dedi.

HEDEF YILSONU

13.5 kilometre uzunluğundaki yolun bir yıl içerisinde tamamlanarak araç trafiğine açılacağını belirten Altıok, devam eden çalışmalar hakkında bilgi verdi. Geçmiş dönemde imar planlarına yapılan itirazlar nedeniyle sürecin tıkandığını belirten Altıok, uzun süre kamuoyunun gündemini meşgul eden bin 800 metrelik alanda gelinen nokta ile ilgili şunları söyledi: "Büyükşehir Belediyemizin katkıları ile bölgedeki vatandaşlar ile birebir görüşmeler yaptık. Vatandaşlarımız bizlere şifai olarak rıza gösterdi. Daha sonra arazi üzerinde kendilerine ait olan ağaçlarını kaldırmaya başladılar. Biz de bölgedeki kazı dolgu çalışmalarına hemen başladık. Hedefimiz bu bin 800 metrelik kısmı yıl sonuna kadar bitirmek."

HIZLI TREN HATTI
Çandır Çayı'nın batısında kalan bölümde baş gösteren bir başka sorunun da Büyükşehir Belediyesi önderliğinde çözüldüğünü aktaran Altıok, "Burada yaklaşık 500 metrelik bir kesimin imar planı Konyaaltı Belediyesi tarafından yapılmış. Orada bir tren yolu hattının bizim yolumuza paralel olarak planlandığı bilgisine ulaştık. Önce yapılan imar planlarına bu tren yolu hattının yerleştirilmesi halinde imar uygulamasının yapılamayacağı ortaya çıktı. Burası da bekliyordu. Burada yine Büyükşehir Belediyemizin önemli katkıları ile ilgili kurumların temsilcileri bir toplantı yapıldı. Hızlı tren hattı güzergahının değiştirilmesiyle ilgili görüşmeler yapıldı. Hattın şehrin dışındaki uygun alanlara alınması ile ilgili prensip kararları alındı. Gerekli yazışmalar tamamlandıktan sonra vatandaşımızın da rızasını alarak buradaki çalışmalarımıza hemen başlayacağız" şeklinde konuştu.

TÜREL HAVADAN İNCELEDİ

Antalya Büyükşehir Belediye Başkanı Menderes Türel de Batı Çevre Yolu'nda başlayan çalışmaları karadan ve havadan inceledi. Bölge Müdürü Altıok ile yüklenici firma yetkililerinden brifing alan Türel daha sonra firma yetkililerinin kiraladığı helikopterle çalışmalarını havadan da inceledi.

ÇÖZÜMSÜZLÜĞE İTTİLER

Batı Çevre Yolu'nun Antalya için çok önemli olduğunu belirten Türel, "5 yıl boyunca Batı Çevre Yolu'nu çözümsüzlüğe ittiler. 1800 metrelik bölümü çözemediler. Göreve gelir gelmez, bu sorunu çözerek Batı Çevre Yolu'nun yapımını hızlandırmak için girişimlerimizi yaptık. Bu yolun açılmasıyla Antalya ulaşımı nefes alacak. Korkuteli kavşağından Havaalanı'na uzanacak alternatif yeni yol ve Kuzey Çevre Yolu'nun da tamamlanmasıyla Antalya trafiğinde büyük rahatlama olacak."

SORUN KALMADI

Batı Çevre Yolu'nun önündeki birçok engelin kalktığını aktaran Altıok, "Birçok noktada çeşitli sorunları vardı. Büyükşehir Belediyemizin hassasiyeti ve bizimle işbirliği içerisinde hareket etmesi sonucu bu sorunları ortadan kaldırdık. Şu anda aşılamayacak bir sorun yok. Sadece bürokratik süreçleri beklediğimiz alanlar var. Takvim normal işliyor. İmar planları nedeniyle 3 yıla yakındır bekleyen sorun aşıldı. Artık Batı Çevre Yolu sorunu diye bir şey yok, süreci var demek daha doğru" ifadelerini kullandı.

kalan karakter 1000

ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan SABAH veya sabah.com.tr hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.