X İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
ARKADAŞINA GÖNDER Uğur UĞURAL: Aşure günü
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz

Uğur UĞURAL: Aşure günü

  • Giriş Tarihi: 2.11.2014
Uğur UĞURAL: Aşure günü
Uğur UĞURAL: Aşure günü

Sağlığı değerli, fit, atletik yaşam dostları. Merhaba cennet Antalyamızın yüreği güzel, ruhu güzel, kalbi güzel, sağlığı değerli SABAH Akdeniz okurları. Muharrem ayının onuncu günü olan "Aşûre günü'' dini açıdan olduğu kadar sağlık açısından da çok önemli ve bereketli bir gündür. Bereketli diyoruz çünkü aşure gerçek bir protein, aminoasit, lif, vitamin ve mineral deposudur. Bilirsiniz. Tatlıların çoğu un, şeker, yağ ve bazen de süt koyularak imal edilir. Besleyicilik değeri az ama kalori değeri çok yüksek olan bu tarz yiyeceklerin tamamı sizi kilolu, yağlı ve şişman yapar. Oysa, yöresel farklılıkla en az 10 ayrı malzemeden yapılan aşure; B2, B1, C, A vitamininin yanı sıra bol miktarda demir, çinko, fosfor, kalsiyum ve sodyum içerir. Özellikle aşure yiyen çocuklar, vücut dirençleri artacağı için kolay kolay hasta olmazlar. Besin değeri açısından bildiğiniz tüm tatlılardan üstün olan aşurenin içindeki her malzeme ayrı ayrı çok kıymetlidir. Aşure, düz bir karın için tüketebileceğiniz tek tatlıdır. Aynı zamanda içindeki kuru fasulye ve nohut protein, karbonhidrat ve lif açısından da çok değerlidir. Bu tahıllar bağırsak hareketlerini arttırıp kabızlığı giderir. Bol idrar söktürür. Bu sayede vücutta ne kadar toksit madde varsa dışarı atılır ve incelirsiniz. Aşurelik buğdaydaki B grubu vitaminler, aşureye o nefis lezzeti veren kuru ve yaş meyvelerle birleşince, ortaya bağışıklık sistemini güçlendiren kusursuz bir karışım çıkıyor. Aşurenin üzerine koyduğumuz fındık, ceviz, badem, nohut gibi yağlı tohumlar omega-3 yağ asidi açısından yoğun besinlerdir. Dolayısıyla, aşure kolesterol içermez. Bu mucize kuruyemişlerin, başta kalp damar sağlığı olmak üzere daha pek çok medikal soruna faydalı olduğunu ise zaten biliyoruz. Bu kadar faydanın yanında tek kusur ise aşureyi tatlandırmak için kullanılan şeker, bal ve pekmez. 1 kase geleneksel aşure yaklaşık 350 kaloridir. Bu yüzden özellikle şeker hastalarının aşure tüketirken dikkatli olması gerekiyor. Ancak doğru malzemeleri kullanarak aşureyi, tüketebileceğiniz en sağlıklı tatlı haline getirebilirsiniz. Nasıl mı? Bir kâse aşurenin enerji ve besin öğeleri: Protein 8 gr, yağ 5 gr, karbonhidrat 85 gr, A vitamini 350 IU, Demir 2,3 mg, kalsiyum 68 mg, B1 vitamini 0,3 mg, B2 vitamini 0,03 mg, niasin 1,6 mg.

ÇOCUKLAR İÇİN İDEAL
Aşure yüksek enerjili bir tatlıdır; çünkü tahıl ve meyve şekeri nedeniyle yüksek kalorilidir. Bu yüzden enerjiye ihtiyacı olan çocuklar, gelişme dönemindeki ve günlük enerji ihtiyacı yüksek olan kişiler için iyi ve dengeli bir besindir.

HAFTANIN BİLİNÇ NOTU
AŞUREYİ tatlandırmak için çok az miktarda organik agave şurubu veya toz stevya kullanın. Böylece; aşurenizin kalorisi yüzde 70 oranında azalır. Hatta daha da lezzetli hale gelir. Malzemelere ek olarak tarçın, goji berry ve buğday ruşeymi ekleyin. Bu besinler kan şekerini dengeleyip beyaz yağ hücrelerinin yıkım sürecini hızlandırıyor. Fit aşurenizi, akşam öğünü hariç günde bir kase olmak şartıyla güç egzersizleri sonrasında ana öğün olarak tüketin. Bunu yaptığınız takdirde mevcut kaloriyi bazal metabolizmanız sayesinde yakabilirsiniz.

kalan karakter 1000

ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan SABAH veya sabah.com.tr hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.