Antalya
112 Acil Çağrı Merkezi (AÇM), kurulduğu günden bu yana gereksiz çağrılar ile mücadele ediyor. 2009 yılında hizmet vermeye başlayan AÇM, 5 yılda yürüttüğü çalışmalar sonucunda gereksiz çağrıların yüzde 22 azalmasını sağladı.
SAĞLIK BİRİNCİ SIRADA
Yapılan incelemede bu yılın ilk 10 ayında AÇM'ye gelen 1 milyon 588 bin 903 çağrıdan sadece 382 bin 472 adedinin gerekli olduğu anlaşıldı. Geri kalan 1 milyon 206 bin 431 çağrının ise gereksiz olduğu belirlendi. Ekim ayı itibariye gerekli çağrıların yüzde 83'ünün sağlık sorunlarını kapsadığı görüldü.
TURİSTLER DE ARADI
Ağustos ve Temmuz aylarındaki turist yoğunluğu yabancı dildeki çağrıların artmasına neden oldu. AÇM yetkilileri, çağrıların yüzde 38'inin sağlık, yüzde 32'sinin jandarma, yüzde 27'sinin polisi ilgilendiren konular olduğunu belirledi. Yabancı çağrıların yüzde 38'inin Rusça, yüzde 35'inin İngilizce, yüzde 17'sinin de Almanca olduğu belirlendi.