X İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
ARKADAŞINA GÖNDER Uğur UĞURAL: Öğün savaşları
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz

Uğur UĞURAL: Öğün savaşları

  • Giriş Tarihi: 23.11.2014
Uğur UĞURAL: Öğün savaşları
Uğur UĞURAL: Öğün savaşları

Sağlığı değerli fit atletik yaşam dostları. Merhaba cennet Antalyamızın yüreği güzel, ruhu güzel, kalbi güzel, sağlığı değerli SABAH Akdeniz okurları. Yeni yazı dizimize göstermiş olduğunuz bilinç ve ilgiden dolayı öncelikle sizleri tebrik ediyoruz. Bu hafta çocuklarda sağlıklı beslenmeye dair yemek pişirme tekniklerine ve onların şeker seviyesini dengede tutmanın kritik önemine değineceğiz. Hangi yaşta olursak olalım beslenmede meyve ve sebzenin önemi tartışılmazdır. Çocuklarımızın besleme alışkanlıklarında otokontrolü sağlayamadığımız ne yazık ki üzücü bir gerçek. Ama şunu unutmayın 'ağaç, yaşken eğilir' ve bugün kazanılan alışkanlıklar yarına ışık tutar. Çocuklar için çiğ meyve ve sebzeler bilhassa gelişimlerinde gerekli ve daha sağlıklıdır. Ancak başarı detaylarda gizlidir. Nasıl mı? Öğünleri buharda ve mikrodalgada pişirmek, kaynatmaya oranla daha fazla vitamin barındırmanızı sağlar. Bu pişirme şekli ile çocuklarınız tükettiği besinlerden biyolojik değerde daha yüksek fayda alır. Sağlıklı yemek yapma yönteminiz bu şekilde olmalıdır. Çocukların metabolizmaları yetişkinlerden oldukça farklı çalışır. Enerjiye bizlerden daha çok ihtiyaç duyarlar bundan dolayı da şeker açlıkları daha yüksek olur. İşte burada oldukça dikkatli olmak gerekir. Bilinçli ebeveynler olarak, ana öğünlerin ardından ara öğünlerde çocuklarımızın beslenmelerine ekleyeceğimiz sağlıklı atıştırmalıklar; kurutulmuş sebze veya taze meyveler olmalıdır. Önceki hafta bebeklerde beslenme ile ilgili sizlerden birçok soru geldi. Öncelikle şunu belirtmek isterim ki; bebeklerin midesi bizimkilerden küçük olduğu için onlara sık sık ama az yemek yedirmek iyi bir beslenme rutinidir. Öğünler arasında fazla ara vermek şeker seviyesini bir yükseltip bir düşürdüğünden bebeklerin huysuzlaşmasına ve hiperaktif davranmalarına sebep olur. Ayrıca çocuklarımızın obez olmalarını engellemek adına atacağımız ilk adım açlıklarını kendilerinin düzenlemelerine izin vermektir. Bebekler yedikleri şeylerin kendilerine yeterli geldiğini anlayabildikleri doğal bir yetenekle doğarlar. Siz bu yeteneği görmezden gelip dayatma yoluna gittiğinizde çocuğunuza obezite için davetiye çıkartmış olursunuz. Bebeğinizin çok fazla yemeyeceğini kabul etmelisiniz. Belki birkaç saat sonra acıktığını hissedecek ve başka bir şey yemek isteyecektir. İşte tam o esnada pekçok alternatif sunabilirsiniz. Mesala, peynir gibi kaliteli ve doyurucu bir protein kaynağını tam tahıllı sandviç ve muhteşem goji berry ile kombine edebilirsiniz. Veya keten tohumlu meyve dilimli bir kase yoğurt ile çocuğunuza çok lezzetli bir öğün sağlayabilirsiniz. Sağlıklı lifler ile omega açısından zengin vitamin mineral deposu bu besinler hem doyurucu hemde çok faydalı olacaktır.

HAFTANIN BİLİNÇ NOTU

Öğün aralarında çocuklarınız için bisküvi, cips, hazır gazlı ve boyalı içecekler gibi sağlıksız abur cuburların kaçınmanız gereken kapınızdaki sinsi tehlike olduğunu sakın unutmayın. Çünkü bu bir çıkmaz sokaktır. Hazır işlenmiş gıdaların tadını bir kez alan çocuklar kimyasal tuzaklardan ötürü bir süre sonra asıl yenmesi gereken besinleri reddeder. Bırakın belirlediğiniz yemek listesideki besinleri ana öğün olarak yedirmeyi, çocuğunuzun herhangi bir şey yemesi için bile büyük bir savaş verirsiniz. Bir çocuğun sağlıksal yaşamına; iyi yada kötü yön veren anne ve babalardır. Bugün vereceğiniz yön gelecekte size gurur mu yoksa keder mi verecek bunu şuan siz tayin edeceksiniz.