X İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
ARKADAŞINA GÖNDER Bilinçli tüketici şikayet yağdırdı
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz

Bilinçli tüketici şikayet yağdırdı

  • Giriş Tarihi: 8.12.2014
Bilinçli tüketici şikayet yağdırdı
Bilinçli tüketici şikayet yağdırdı

lılar en çok, banka ve telefon işlemlerinde yaşadıkları mağduriyetler sebebiyle tüketici derneklerinin kapısını çalıyor.

Tüketici Koruma Derneği Şubesi Başkanı Abdullah Özçulcu, vatandaştan bankalarla ilgili binlerce şikayet aldıklarını belirtti. Özçulcu, şikayetlerde ikinci sırayı cep telefonlarının, üçüncü sırayı ise ayıplı mal ve hizmetlerin aldığını söyledi. Bankacılık işlemleri ile gelen şikayetlerin 3'e ayrıldığını anlatan Özçulcu, "Bunlardan birincisi kart aidatları, ikincisi hesap işletim ücretleri, üçüncüsü ise bankalardan alınan kredilerin komisyon ve masrafları. İnsanlar çok düşük faiz ya da faizsiz kredi kullandıklarını düşünüyorlarsa da aslında bankalar öyle değişik isimler altında para alıyorlar ki bunlar hesaba katılınca faiz oranları tavan yapmış oluyor" dedi. İkinci sırada ise cep telefonlarının yer aldığını ifade eden Başkan Özçulcu, "Özellikle konuşma paketlerinde sunulan hizmetlerde sözleşmeye uyulmaması konusunda şikayetler alıyoruz. Akıllı telefonlarda ise daha taksitleri bitmeden kullanılamaz hale gelmesi ve servis hizmetlerinin yetersizliği nedeniyle şikayetler geliyor" şeklinde konuştu.

MESAFELİ SATIŞLAR

Ayıplı mal ve hizmetler ile ilgili de çok sayıda şikayet geldiğini belirten Özçulcu, özellikle beyaz eşya ve otomobilde daha çok şikayet geliyorken, düşük fiyatlı ürünlerin şikayete konu edilmeyip vatandaş tarafından sineye çekildiğini söyledi. İnternetten yapılan mesafeli sözleşme içeren satışların da ciddi sorunlar çıkardığına dikkat çeken Özçulcu, "Bu tür satışlarda genellikle gönderilen ürünün vaat edilen ile aynı olmadığı ya da arızalı olduğu yönünde şikayetler alıyoruz. Bu tür dolandırıcı zihniyetli kişiler ile yapılan alışverişlerde kredi kartı bilgilerinin verilmesi cüzdanınızı bu kişilere teslim etmeniz ile aynı anlama gelir" ifadelerini kullandı.

ABONELİK İPTALİ

Abonelik sözleşmelerinin de Antalyalılar için sıkıntılı durumlar meydana getirdiğini anlatan Özçulcu, yaşanan olumsuzluklar için şunları söyledi: "Abone olmak çok kolay iken abonelikten ayrılmak neredeyse imkansız. Fakat yeni kanun ile abonelik yapan şubelere abonelik iptal işlemlerini yapma imkanı tanındı. Vatandaşlarımız abonelik sözleşmesi yaptıkları şubeden aboneliklerini iptal edebilirler. Bu tür yerlerin 'Bizim yetkimiz yok, genel merkezden yapacaksınız' demek gibi bir durumları yok."

HAKEM HEYETLERİ

Merdiven altı üretim yapan yerler ile sokakta satış yapan kimselerden alışveriş yapılmaması gerektiğini hatırlatan Abdullah Özçulcu, "Bu tür yerlerden alışveriş yapıldığında muhatap yoktur ve sonuçları vatandaşın aleyhinde olur" diye konuştu. Özçulcu ayrıca 2 bin liraya kadar olan anlaşmazlıklarda İlçe Hakem Heyeti, 3 bin liraya kadar olan anlaşmazlıklarda İl Halem Heyeti, 3 bin liranın üzerindeki anlaşmazlıklarda Tüketici Mahkemeleri'nin yetkili olduğunu, hakem heyetlerinin verdiği kararların mahkeme kararı hükmünde sayıldığını söyledi.Hakem heyetlerine yapılan şikayetlerin yüzde 90'ında tüketicilerin haklı görüldüğünü aktaran Abdullah Özçulcu, vatandaşlara şu önemli uyarıyı yaptı: "Satın alınan ürünlerin belgeleri alışveriş anında mutlaka alınmalı ve uzun süre saklanmalı."

kalan karakter 1000

ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan SABAH veya sabah.com.tr hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.