Antalyalılar son bir aydır, geciken elektrik faturalarını konuşuyor. Her ay gelmesi gereken elektrik faturalarının gecikmesi üzerine tedirginlik yaşayan aboneler, yaklaşık 2.5 ay sonra gelen faturalar ile şoke oldu. Elektrik dağıtım şirketi CLK Akdeniz'den yapılan açıklamayı tatmin edici bulmayan Antalyalılar, sosyal medyada Ocak faturalarının iptal edilmesi ve yeni düzenleme yapılması için kampanya başlattı.
HİZMET BEDELİ ARTTI
Elektrik Mühendisleri Odası Başkanı İlhan Metin ise elektrik birim fiyatına zam yapılmamasına karşın dağıtım ve PSH bedellerinin arttığını ve bunun da faturalara yüzde 2.6-3 zam olarak yansıdığını bildirdi. CLK'nın yaptığı açıklamaların doğruyu yansıtmadığını belirten Metin, "Şirket 2014 yılında zarar göstermek için Aralık'ta tahsilat yapmadan hepsini Ocak'a aktarıyor. Antalya'nın aylık tahsilat tutarı 120 milyon lira civarında. Bunun 2014 yılına değil 2015'e geçmesini amaçlıyorlar. Ayrıca yüzde 2,6 ile 3 oranında değişen zam oranlarını vatandaştan tahsil etmeye çalışıyorlar" dedi.
VURGUN İDDİASI
Metin'in açıklamalarını destekleyen Tüketici Birliği Federasyonu (TBF) Genel Başkan Vekili ve Tüketici Başvuru Merkezi (TBM) Genel Başkanı İbrahim Güllü, "Kasım ve Aralık ayında kullanılan elektrik Ocak ayında faturalandırılıyor. Hal böyle olunca vatandaş Kasım ve Aralık aylarını da zamlı ödemiş olacak. Bunun önüne geçmek için faturaların aylara bölünmüş olarak tanzim edilmesi gerekir. Fatura hazırlanırken zamlı fiyat baz alınırsa burada çok ciddi bir vurgun meydana gelir" ifadelerini kullandı. Faturalandırmanın 30'ar günlük periyotlara göre gönderilmesi gerektiğini hatırlatan Güllü, "2-3 ay gecikerek gönderiliyorsa, faizsiz bir şekilde taksitlendirilmeli. Vatandaşın yüzde 95'i maaşlarını aydan aya alıyor ve ekonomilerini aylık periyotlara göre ayarlıyor" dedi.
NE YAPMALI?
Geciken faturalar nedeniyle mağdur olduğunu düşünen vatandaşlara seslenen Güllü, "Vatandaşlarımız faturalarının aylardır gelmediği belirterek bunun düzeltilmesini, toplam tutarın okuma yapılmayan ay kadar taksite bölünmesini, zamlardan etkilenmeyecek şekilde dönemsel olarak yapılmasını istesinler. Şirket bu isteğe cevap vermezse tüketici derneklerine ya da kaymakamlıkların hakem heyetlerine giderek haklarını arayabilirler" dedi.
CLK 'ZAM YOK' DEDİ
CLK Akdeniz yetkilileri ise vatandaşlar için çözüm yolları arandığını belirterek, "İstek üzerine bir defaya mahsus okuma tarihlerinde bir değişiklik yapıldı, bundan sonra bu ay hangi tarihte okundu ise her ay aynı tarihte okunacak. Gecikme ve zam uygulaması yapılmamıştır. 2015 birim fiyatlarında da bir artış olmamıştır. Tüketim miktarı arttıkça birim fiyatının artması gibi bir uygulama yoktur, birim fiyatın yükselmesi söz konusu değildir. Ocak ayının başında okumalar yeni güzergahlara göre başlamış ve devam etmekte olup, vatandaşlarımızı mağdur edecek bir uygulama olmamıştır" açıklamasını yaptı.
İNTERNETTE KAMPANYA BAŞLATILDI
Yüksek faturas ile karşılaşan vatandaşlar sosyal medya üzerinden kampanya başlattı. 'Ocak ayı elektrik faturalarının iptali' adı altında birleşen vatandaşlar, elektrik dağıtım şirketine yönelik ağır eleştiri ve ithamlarda bulundu. Kampanyaya kısa zamanda 5 bin kişi destek verdi.