X İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
ARKADAŞINA GÖNDER Hızlı tren önce dağları delecek
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz

Hızlı tren önce dağları delecek

  • Giriş Tarihi: 23.1.2015
Hızlı tren önce dağları delecek
Hızlı tren önce dağları delecek

lıların büyük özlemle beklediği hızlı tren, 47 köprü ve 60 tünel bulunan 639 km'lik hattı 3 saatte kat ederek Kayseri'ye ulaşacak

Turizm treni de olarak anılan 'yı Kayseri'ye bağlayacak olan hızlı tren projesinin detayları ortaya çıktı. Detaylar, projenin ne kadar zorlu bir coğrafyada gerçekleştirileceğini de açıkça ortaya koydu. Projeyi yakından takip eden AK Parti Antalya Milletvekili Sadık Badak, Antalya'yı Konya üzerinden Kayseri'ye bağlayacak hatta ilişkin önemli bilgiler verdi. Söz konusu hatta bulunacak durakların inşaat sırasında değişebileceğini ifade eden Badak, hızlı trenin Kepez, Aksu, Serik, Manavgat, Seydişehir ve Beyşehir arasından geçip Konya'ya ulaşacağını belirtti.

47 KÖPRÜ 60 TÜNEL

Antalya-Konya-Aksaray-Nevşehir- Kayseri hızlı tren hattının toplam uzunluğunun 639 kilometre olduğunu aktaran Badak, "Projede 47 adet köprü ve viyadük var ve bu köprülerin toplam uzunluğu 14 bin 45 metre. Ayrıca Antalya'dan Kayseri'ye kadar 60 adet tünel var. Bu tünellerin de uzunluğu 137 bin 892 metre. Şu andaki keşfe göre Antalya-Kayseri arasındaki hattın maliyeti toplam 11 milyar 576 milyon lira" dedi.

ANTALYA-KONYA

Hattın en zor ve önemli bölümünün Antalya-Konya arası olduğunu ifade eden Badak, "Antalya-Konya arasında köprü ve viyadük sayısı 32, uzunluğu ise 10 bin 590 metre. Bu güzergahta toplam 29 tünel var. Tünellerin uzunluğu 92 bin 687 metre. Projenin tamamında yer alan tünellerin yarısı bu hatta iken uzunluk olarak toplamın yüzde 70'i bu hatta inşa edilecek" şeklinde konuştu.

MANAVGAT ORTAK NOKTA

Hem maliyet hem de yapım güçlüğü açısından ağırlığın Manavgat-Konya arasında olduğuna dikkat çeken Badak, "Şu an projeye eklenmekte olan Antalya-Alanya hattı var. Manavgat, Konya hattı için Antalya ve Alanya arasında ortak nokta olacak. Devlet Demir Yolları'nın bir hızlı tren yapım bölümü var bir de işletme bölümü var. Trenlerin sefer ve seyir düzenlemeleri proje bitimine yakın ortaya çıkacaktır. Bu ayrı biz uzmanlık konusu. Şu an yatırım ve alt yapı ile ilgili işlemler büyük bir titizlikle yürütülüyor" ifadelerini kullandı.

kalan karakter 1000

ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan SABAH veya sabah.com.tr hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.