X İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
ARKADAŞINA GÖNDER Gereksiz çağrı yüzde 5 azaldı
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz

Gereksiz çağrı yüzde 5 azaldı

  • Giriş Tarihi: 1.2.2015
Gereksiz çağrı yüzde 5 azaldı
Gereksiz çağrı yüzde 5 azaldı

112 Acil Çağrı Merkezi'ne geçen yıl toplam 1 milyon 800 bin çağrı geldi. 2014'te gereksiz çağrılar 2013 yılına oranla yüzde 5 azaldı

İçişleri Bakanlığı'nın tek acil çağrı numarası projesi için Antalya'da kurduğu 112 Acil Çağrı Merkezi'nin (AÇM) telefonları geçen yıl tam 1 milyon 814 bin 726 kez çaldı. Gelen çağrıların yüzde 76'sının ise gereksiz olduğu anlaşıldı. 2009 yılında hizmet vermeye başlayan merkeze gelen gereksiz çağrıların 5 yıl içerisinde yüzde 16 oranında azaldığı görüldü.

2009'DA HİZMETE AÇILMIŞTI

2009 Ekim ayı itibariyle hizmet vermeye başlayan AÇM, yılsonuna kadar 327 bin 198 çağrı aldı. Gelen çağrıların 297 bin 751'i gereksiz çağrı olarak kayıtlara geçti. 2010 yılında 2 milyon 346 bin 409 çağrıya cevap veren AÇM ekipleri, gelen çağrıların yüzde 92'sinin asılsız olduğunu belirledi. Yaklaşık 2.5 milyon çağrının sadece 194 bin 778'inin gerekli olduğu görülürken, 2 milyon 151 bin 631'inin gereksiz olduğu anlaşıldı.

BİLİNÇLENDİRME İŞE YARADI

Gereksiz çağrılara karşı büyük bir mücadele başlatan AÇM, 2011 yılında gereksiz çağrı oranlarında yüzde 9'luk bir düşüş yaşanmasını sağlasa da elde edilen sonuçlar bilinçsiz vatandaşların çokluğunu gözler önüne serdi. 2011 yılında merkeze gelen 1 milyon 581 bin 304 çağrının sadece 272 bin 103'ünün gerekli, 1 milyon 309 bin 201'inin gereksiz olduğu belirlendi.

YÜZDE 80'LERE GERİLEDİ

2011 yılında alınan çağrıların yüzde 83'ünün gereksiz olduğu görülürken, 2012 yılında bu rakam yüzde 3 oranında gerileyerek yüzde 80'e düştü. 2012 yılı boyunca AÇM'yi arayan 1 milyon 428 bin 826 kişiden, 1 milyon 138 bin 567'si gereksiz yere merkezin hatlarını meşgul ettiği tespit edildi. 2013 yılına gelindiğinde gereksiz çağrı oranlarında yüzde 1'lik bir artış yaşandı ve yüzde 81 seviyesine yükseldi.

7 BUÇUK MİLYON ÇAĞRI

2014 yılında ise merkeze gelen 1 milyon 814 bin 726 çağrının, 445 bin 936'sı gerekli, 1 milyon 368 bin 790'ının asılsız olduğunu anlaşıldı. Elde edilen istatistikler merkeze gelen gereksiz çağrı sayısının geçen yıla oranla yüzde 5 düzeyinde azalarak yüzde 76'ya düştüğünü ortaya koydu. Gelen çağrıların yüzde 82'lik bölümü sağlık kurumlarına yönlendirildi, 2'nci sırada itfaiye ekipleri yer aldı. Yabancı dilde yapılan çağrıların sayısı 2014 yılında 4 bin 334'e ulaşırken, turistlerin de en çok sağlık sorunları nedeniyle AÇM'yi aradıkları belirlendi.

kalan karakter 1000

ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan SABAH veya sabah.com.tr hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.