X İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
ARKADAŞINA GÖNDER Bahar yorgunluğunu önleyin
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz

Bahar yorgunluğunu önleyin

  • Giriş Tarihi: 1.5.2015
Bahar yorgunluğunu önleyin
Bahar yorgunluğunu önleyin

Memorial Antalya Hastanesi Beslenme ve Diyet Bölümü'nden Dyt. Berna Ertuğ bahar yorgunluğuna karşı yapılması gerekenleri anlattı

Kış mevsiminin ağırlığı üzerimizden kalkarken, güneşli bahar günleri yorgunluk hissini de beraberinde getiriyor. Halsizlik, eklem ağrıları, sürekli uyku isteği olarak kendini gösteren ve 'Bahar Yorgunluğu' adı verilen bu durum metabolizmada gerçekleşen bazı değişimlerden kaynaklanıyor. 'Bahar Yorgunluğu' ile baş etmenin yolu ise doğru beslenmeden geçiyor. Memorial Antalya Hastanesi Beslenme ve Diyet Bölümü'nden Dyt. Berna Ertuğ metabolizmanın baharla gelen değişimlere uyumu için beslenme alışkanlıklarının nasıl değiştirilmesi gerektiğini anlattı.

KAHVALTI ÖNEMLİ

Besin çeşitliliği yaratarak tek tip beslenmekten kaçınılmasını öneren Dyt Ertuğ, "Bütün besin gruplarını içeren bir öğün tüketmeye çalışın. Örneğin bir öğününüzde kıymalı sebze yemeği veya tavuklu salata, 1 su bardağı ayran ve 1 dilim ekmek tüketerek besin çeşitliliğini sağlayabilirsiniz. Günün en önemli öğünü olan kahvaltıyı kesinlikle atlamayın. Beyaz undan yapılmış besinler yerine; kepek, çavdar, tam buğdaydan yapılmış tahıllı besinleri tercih edin" dedi.

KÜÇÜK PORSİYON

Düzensiz tüketilen öğünlerin, uzun süren açlıklar ve kan şekerinin dengesiz düşüp yükselmesine neden olabileceği uyarısında bulunan Ertuğ, "Bahar yorgunluğu belirtileri daha kötü hale gelebilir. Dolayısıyla günde 3 ana, 3 ara öğün olacak şekilde az az ve sık sık 6 öğün tüketmeye çalışın. Kendinizi 3-4 saatten fazla aç bırakmamaya özen gösterin" diye konuştu.

ALKOL TÜKETİMİ
Mevsim geçişlerinde yüksek miktarlarda tüketilen alkolün, problemlerin daha da artmasına neden olacağını vurgulayan Ertuğ, "Bu nedenle alkol tüketimini minimuma indirmeye çalışın. Ayrıca tercihlerinizin hafif alkollü içecekler olmasına ve 1-2 kadehten fazla tüketmemeye özen gösterin" diye konuştu.

DÜZENLİ UYUYUN
Uykusuzluk ve düzensiz uyumanın daha yorgun hissetmeye neden olacağını söyleyen Ertuğ, "Düzenli uyku saatleri, gün içerisinde kendinizi daha enerjik hissetmenize yardımcı olacaktır. Günde 6-8 saat uyumaya çalışmalısınız. Haftada 3 gün yapılan tempolu yürüyüşler, yüzme, gevşeme egzersizleri sizi yorgunluğa karşı koruyacaktır. Eğer "vaktim yok" diyorsanız en azından aktif yaşam tarzı için yürüyerek gidebileceğiz yerlere arabasız gitme, asansör yerine merdivenleri tercih etme gibi küçük aktivitelerle de yaşam tarzınızı değiştirebilirisiniz" diye konuştu.

SU TÜKETİMİ ALIŞKANLIĞI
Havaların ısınmasıyla su kayıpları oluşabileceğini belirten Ertuğ, "Mevsimsel değişikliğe bağlı dolaşım problemlerinden kurtulmak için bol bol su tüketin. Susamadan su içmeyi alışkanlık haline getirmeye çalışın. Günlük 2-3 lt (10-15 su bardağı) su tüketerek dolaşım sistemini daha düzenli hale getirmiş ve toksinlerden kurtulmayı sağlamış olursunuz" dedi.

KAFEİNE DİKKAT
Gün içerisinde yorgunluğu atmak, uyanık kalmak için sıkça tüketilen çay, kahve gibi kafeinli içeceklerin kontrol altında tutulmasını isteyen Ertuğ, "Yüksek miktarlarda alınan kafein, kalp çarpıntısına ve vücutta su kaybına neden olabileceği için özellikle mevsim değişikliğindeki sıkıntıları tetiklememek adına kafein alımını minimumda tutmaya özen gösterin. Kahve, çay, asitli içecekler gibi kafeinli içecekler yerine rahatlatıcı özelliğinden dolayı bitki çaylarını tercih edebilirsiniz. gün içerisinde özellikle C vitamini içeren sebze ve meyve tüketimini arttırın. Beslenmenize brokoli, ıspanak, yeşil sivri biber, maydanoz gibi yeşil yapraklı sebzeler ve portakal, kivi, kuşburnu, greyfurt gibi meyveler ekleyin" dedi.

B. Ertuğ

kalan karakter 1000

ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan SABAH veya sabah.com.tr hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.