X İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
ARKADAŞINA GÖNDER Uğur UĞURAL: Seçimlerimiz
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz

Uğur UĞURAL: Seçimlerimiz

  • Giriş Tarihi: 14.6.2015
Uğur UĞURAL: Seçimlerimiz
Uğur UĞURAL: Seçimlerimiz

Merhaba sağlığı değerli, yüreği güzel, ruhu güzel SABAH Akdeniz okurları. Merhaba cennet Türkiyemin bilinç dolu yaşam dostları. İslam alemi için çok önemli bir yere sahip olan Ramazan ayının ilk gününü icra etmek için 17 Haziran'ı 18 Haziran'a bağlayan gece sahura kalkacağız. Kutsal kitabımız Kuran'ı Kerim bildiğiniz gibi bu ayda indirilmeye başlanmıştır. Kuran'da bin aydan daha hayırlı olduğu bildirilen 'Kadir Gecesi' yine bu ay içinde kutlanır. Ayrıca İslam'ın temel ibadetlerinden olan oruç da bu ayda tutulur. Bu nedenle Ramazan ayı, Müslümanlar için en kutsal aydır ve ona 'on bir ayın sultanı' denilmiştir. Ramazan ayının tüm bu bilinen üstün özelliklerinden ötede insanın psikolojik ve fizyolojik sağlığı açısından büyük fırsatlar içerdiğini düşünüyorum. Sosyal rollerle, isim önündeki ünvanlarla yaşamaya çok alıştık. Tüm bunların bir anlamının kalmadığı oruç saatlerinde yeryüzündeki zengin, fakir, tanınmış, ötelenmiş milyonlarca insanla buluşabiliriz. İç dünyamızda pekçok 'can' ile sohbet edip, onların psikolojik rolleriyle tanışabiliriz. Kimliklere, mevkilere değil yüreklere bakmak ve yüzleşmek için bence çok iyi bir zaman. Farkındaysanız bu bir seçimdir. Aynı oruç tutmak yada kırdığımız ve kırıldığımız kalpleri affetmek gibi. Çünkü yaşam, güneşle değil sevgiyle aydınlanıyor.

HAFTANIN BİLİNÇ NOTU
Değerli okurlarımız. Ramazan ayının sunduğu sağlığa yönelik fırsatlar yine seçimlerimizden oluşuyor. Bu ay içerisinde aşırı kilo alıp, şişmanlamak, sağlığımızı bozmak Ramazan ayı kültürümüze değil tamamen kendi seçimlerimize bağlı bir durum. Yine bu seçimlerimiz sayesinde; Ramazan ayının sonunda sağlıklı ve dengeli şekilde kilo vermiş olarak fit, toksinlerden arınmış, daha canlı, zinde ve dinamik bir vücuda kavuşabiliriz. Yaklaşık 14 saati bulacak açlık süresine bilinçli hazırlanmak ve sonrasında dengeli adımlar atmak yararımıza olur. Bugünden başlayarak bu sürece hazırlık yapabiliriz. Öncelikle akşam öğünlerinizi birkaç saat kadar erkene çekin. Tüm öğünlerde yağlı, şekerli, asitli yiyecek ve içecekleri hayatınızdan çıkartıp onun yerine yürüyüş ve hafif egzersizler eklerseniz en sağlıklı adımları yapmış olursunuz. Sağlıklı Ramazan ayı sırlarını 1 ay süresince siz değerli okurlarımızla paylaşacağız. Her zamanki gibi seçim yine sizlerin olacak. Şimdilik hoşçakalın.

kalan karakter 1000

ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan SABAH veya sabah.com.tr hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.