Bal gibi rekabet

Giriş Tarihi: 11.7.2015
Bal gibi rekabet

Seçim bildirgesinde, 'belediyelerin esnafla rekabet etmesi önlenecek' maddesi yer alan Muratpaşa Belediyesi'nin başlattığı turların fiyatları acentelerle yarışıyor

Muratpaşa Belediyesi'nin Falez A.Ş'yi kurarak tur satmaya başlamasına seyahat acentelerinin tepkilerini SABAH Akdeniz'in duyurmasının ardından, CHP'nin 2015 seçim bildirgesinde, 'belediyelerin esnafla rekabet etmesi önlenecek' maddesinin yer alması tartışmayı başka bir boyuta taşıdı. Muratpaşa Belediyesi, rekabet edilmediğini, ekonomik durumları nedeniyle turizm aktivitelerine katılmayan vatandaşlara ekonomik yurt gezileri sunmayı amaçladıklarını iddia ederken, tur fiyatları ise bu iddiayı yalanlıyor. 'Herkes tatil yapabilsin diye' sloganıyla hizmet veren Falez A.Ş.'nin fiyatları, lüks seyahat acenteleri ile yarışıyor.

FİYATLAR YARIŞIYOR

Falez A.Ş'nin 5 gece 7 gün olan otobüslü Karadeniz - Batum Turu 830 liraya satılıyor. Aynı tur Anı Tur firmasında 699 liraya alıcı buluyor. Firma aynı turu uçakla 4 gece 5 gün olarak 799 liradan satıyor. Jolly Tur'da ise 6 gece 7 günlük aynı tur 864 lira. Jolly Tur'un Karadeniz turu ise 796 liraya satılıyor. Bayram dönemi nedeniyle fiyatları zirve yapan tur fiyatları bile, belediyenin sunduğu fiyatlarla yarışıyor. Falez A.Ş'nin 2 gece 3 gün Kapadokya turu fiyatları kişi başı 305 TL. Anı Tur'da 2 gece 3 günlük aynı tur ise 299, 1 gece otel konaklamalı aynı tur ise 180 liraya satılıyor. Falez A.Ş'de 4 gece 6 gün Güneydoğu Anadolu turu fiyatları 680 TL seviyesinde. Anı Tur'da ise Güneydoğu'ya hem de uçaklı olarak 4 gece 5 gün tur 659 lira. Anı Tur'un 7 gece 8 günlük turu ise 759 lira. Falez A.Ş, konaklamalı turların yanı sıra, günübirlik turlar da düzenliyor. Kekova Batık Kent Tekne Turu 60, Beşkonak - Köprülü Kanyon rafting turunun fiyatı 50 lira. Seyahat acentelerinde de aynı fiyat aralığında, hatta daha da aşağısında turlar bulmak mümkün.

ALIŞKANLIK YARATIYORUZ
Eleştirilerle ilgili DHA'ya açıklama yapan Muratpaşa Belediye Başkanı Ümit Uysal ise turizmin bir alışkanlık olduğunu belirterek, "Bizim yaptığımız iş seyahat eden insan sayısını artırmaya dönüktür" dedi. Kendisinin ilanlar üzerinden yaptığı inceleme sonucunda yüzde 40'a yaklaşan oranda indirimin söz konusu olduğunu iddia eden Uysal, "Bu fiyat farkıyla biz geçmişte seyahat etmemiş bir kitleye ulaşabiliriz. Belediyeler bu işi sonsuza kadar yapamaz ama bu insanlar toplam turizm piyasasına dahil olurlar" diye turları savundu.
ARKADAŞINA GÖNDER
Bal gibi rekabet
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz