Antalya'nın Manavgat ilçesi Ticaret ve Sanayi Odası (MATSO) üyelerinin yaşadığı sorunları çözüme ulaştırmak amacıyla değişik sektörlerdeki üyeleriyle ve hizmet alan turistle telefon ve yüz yüze görüşerek rapor hazırlattı.
3 AŞAMALI ÇALIŞMA YAPILDI
'Esnafın Ticaretini Etkileyen Etmenler' isimli bilimsel raporun üç aşamalı bir çalışmanın ardından hazırlandığını belirten MATSO Başkanı Ahmet Boztaş, "17 üye temsilcisi personelimiz, üyelerimizi arayarak sorunlarını ve Odamızdan beklentilerini tek tek not aldı. Ardından özellikle turizmde krizin de baş göstermesinden dolayı turiste ürün satan esnafımızın karşılaşmış oldukları sorunlara, üçüncü gözle bakmak hem de bunları yerinde tespit etmek, üyelerimizden ürün alan turistlerin neler düşündüğünü çözmek için esnafla yüz yüze görüşme yapıldı. Çalışmanın üçüncü ayağında oda üyelerinden hizmet alan 11 farklı ülkenin turistiyle yüz yüze görüşüldü" açıklamasını yaptı.
ESNAF VE TURİSTİN ŞİKAYETLERİ
Rapor hakkında bilgi veren OMC Türkiye Danışmanlık Yönetim Kurulu Başkanı Reşat Güney ise, "Esnafımız ile yapılan görüşmelerde ticareti olumsuz etkileyen 4 ana başlıktan en önemli sorun olarak yüzde 57 oran ile fiyat politikası olduğu sonucuna ulaşıldı. Diğer konular ise yüzde 11 ürün çeşitliliği, yüzde 20 hizmet- sunum-müşteri ile iletişim olarak belirlendi. Alışveriş yapan turistlere alışverişlerini etkileyen sorunlar sorulduğu zaman turistin bakışı ile en önemli sorun olarak hizmet-sunum-müşteri ile iletişim yüzde 44'lük oran ile ilk sırayı aldı. İkinci sırada firmaların fiyat politikası ve müşteri memnuniyeti yüzde 25'lik oran ile eşit pay alırken ürün çeşidinin az olması da yüzde 6 olarak gözlemlendi" dedi.