X İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
ARKADAŞINA GÖNDER Yemeğin gizli kahramanları
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz

Yemeğin gizli kahramanları

  • Giriş Tarihi: 24.10.2015
Yemeğin gizli kahramanları
Yemeğin gizli kahramanları

Özellikle otellerde yeme içme ile ilgili bütün alanlarda misafirlerin ağırlanmasını organize eden, temel amaçları misafir memnuniyeti olan bölümünün başındaki yöneticidir, yiyecek içecek müdürü. Genelde F&B Müdürü olarak anılırlar. Bu hafta IC Green Palace Yiyecek İçecek Müdürü Hülya Darıcı'ya misafir oldum. Sanırım Antalya'daki ilk ve tek kadın yiyecek içecek müdürü. Kendisini misafir memnuniyetine adamış bir insan. Mutfakta hazırlanan yemeğin, misafirlerin masasına kadar olan yolculuğundaki bütün aşamaları planlayan, o süreci yöneten, o süreçteki görevli herkesi koordine eden yiyecek içecek bölümünün başındaki yöneticidir Hülya Darıcı. Yaklaşık 150 kişiyi bir orkestra şefi gibi ahenkle yönetiyor. Yapılan araştırmalara göre bir oteli tercihteki en önemli faktörlerden bir tanesi de sahip olduğu menü, yemek ve içeceklerin kalitesi ile bütün aşamalardaki hijyen ve sunum kalitesidir. Yine araştırıldığında bir tesisle ilgili yapılmış eleştirilerin büyük bir bölümü yiyecek içecek departmanı ile ilgilidir. Bu anlamda bakıldığında; misafirlerin bütün beklentilerini ve ihtiyaçlarını önceden düşünen, planlayan ve uygulayan F&B departmanı; oturduğumuz masanın düzeni ve temizliği, bize sunum yapan insanların tutum ve tavırları, siparişlerin doğru ve zamanında gelmesi, masa ile mutfak arasında koordinasyon, açık büfelerde hijyen ve düzen, açık alanların ve tuvaletlerin temizliği vs. bütün bu unsurlardan sorumludur. Dolayısı ile bir işletmenin misafir ağırlamasında en büyük sorumluğun sahibi onlardır. Ben daha önce IC Green Palace'da birkaç gün kalmıştım. Ancak Hülya Hanım'ı o dönem tanımamama rağmen; F&B alanına giren bölümler benden geçer not almıştı. Başarılı bir operasyonun izlerini rahatlıkla gözlemleyebilmiştim. Uzun yıllardır IC Otel'de F&B departmanında görev alan ve son dört yıldır da müdürlüğünü yapan Hülya Hanım mesleğin zorluklarını şöyle sıralıyor: Uzun ve zorlu çalışma saatleri, yeterli kalifiye çalışan bulma zorluğu, 24 saatlik bir operasyon vs. Özellikle F&B'de kariyerini sürdürmek isteyen kadın çalışanları için önerileri ise şöyle: Uzun çalışma sürelerine uyum, yaptıkları işi sevmeleri, sabırlı olmaları, iyi birer takipçi olmaları, iyi iletişim becerilerine sahip olmaları, mutlu ve güler yüzlü bir ekip oluşturmaları vs. Hülya Hanım'la sohbetimizde uzun yıllardır yaptığım esas işim olan yönetim, satış ve müşteri ilişkileri koçluğu ve eğitimciliği alanında sürekli olarak üzerinde durduğum konular olan; yönetim becerileri, ekip oluşturma, iletişim becerileri, protokol ve adab-ı muaşeret kuralları vs. hizmet sektöründe özellikle yeme içme alanı ile ne kadar bütünleştiğine tanık oldum. Günümüzde her şey dahil sistemi ilen hizmet veren IC Otel'de Hülya Hanım önderliğinde neredeyse 24 saat yeme içme hizmeti veren F&B departmanına başarılar diliyorum. Ahmed Arif'in bir dizesinde dediği gibi "Dolu sofra, gülen anne, gülen çocuklar," sayısının daha fazla olması dileklerimle…

kalan karakter 1000

ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan SABAH veya sabah.com.tr hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.