Antalya'da ekonominin atardamarlarından biri olan turizmde sezon sona ererken, ekonominin diğer atardamarı tarım sektöründe ihracat sezonu Ekim ayının ikinci yarısı itibariyle başladı. Yayla sezonunun sona ermesiyle, örtü altı üretimde yoğun bir çalışmanın başladığı Antalya'da, hedef 600 bin dolarlık yaş sebze meyve ihracatı.
TÜRKİYE İHTİYACININ YARISI
Türkiye'nin meyve ve sebze ihtiyacının yüzde 50'sini karşılayan Antalya, aynı zamanda başta Rusya ve Almanya olmak üzere yoğun yaş sebze ve meyve ihracatı gerçekleştiriyor. Antalya, Burdur ve Isparta illerini kapsayan Batı Akdeniz İhracatçılar Birliği (BAİB) verilerine göre 2014 yılında 650 bin ton yaş sebze ve meyve ihraç edilirken, gelir 544 milyon dolar oldu. İhracatın ana kalemini domates oluşturdu.
DOĞAL TAŞ İHRACATI ARTIYOR
BAİB Başkanı Mustafa Satıcı, 2015 yılı ihracat hedefinin 1.8 milyar dolar ile 2 milyar dolar seviyesinde olduğunu söyledi. İhracatta lokomotifin yaş sebze ve meyve olduğunu vurgulayan Satıcı, bunun ardından bölgeden en fazla ihracatın madencilik sektöründe gerçekleştiğini kaydetti. Sektörün en fazla ihracatını yaptığı ürünün 270 milyon dolar ile doğaltaş olduğunu ifade eden Satıcı, ihracatını artıran diğer 2 sektörün kimya sanayi ile ağaç ve orman ürünleri olduğunu açıkladı.
SEZON BEKLENTİSİ BÜYÜK
Bölge ihracatı 25 Ekim itibariyle 1 milyar 158 milyon dolar ihracat rakamına ulaştı. Geçen yılın aynı dönemine oranla ihracatta yüzde 10 düşüş yaşandı. Düşüşte en büyük pazar olan Rusya'daki ekonomik kriz etkili oldu. Geçen yıla oranla Rusya ihracatında yüzde 16 düşüş yaşandı. En büyük ikinci pazar olan Çin'de ise yüzde 22 artış yaşandı. İkinciliği Çin'e kaptıran Almanya'da da yüzde 13 düşüş yaşandı. Yaş sebze ve meyve ihracatında sezonun açılmasıyla birlikte, hedeflenen rakamlarına ulaşılması bekleniyor.