Arka arkaya düzenlenen G20 toplantısı, piyano ve film festivalleri ile adı gündemden düşmeyen Antalya, yeni bir festivale daha evsahipliği yapmaya hazırlanıyor. Örnekleri İstanbul ve Ankara'da gerçekleşen alışveriş festivallerinin bir örneği de Antalya'da hayata geçecek. Festivali, yerel yönetimler ile oda ve borsaların hissedar olduğu Tanıtım A.Ş. düzenleyecek. Kültür ve Turizm Bakanlığı'nın kapısı da festivale destek için çalınacak. İstanbul ve Ankara'da yaz döneminde gerçekleşen festival, Antalya'da yaz sezonu öncesi gerçekleşecek.
EXPO İLE AYNI DÖNEMDE
Festival için öngörülen tarih 16 Nisan-22 Mayıs dönemi. Aynı dönemde Türkiye'de gerçekleşen ilk EXPO'nun da kapılarını Antalya'da açacağı düşünüldüğünde, festival döneminde Antalya'da yoğun bir hareketlilik olması bekleniyor. Festival, indirim ve kampanyaların yanı sıra çok sayıda etkinliğe de ev sahipliği yapacak. Festival ve alışveriş ruhunun şehrin sokak alışverişine taşınacağı dönemde, cadde süslemeleri de yapılacak.
ESNAF ODAKLI OLACAK
Festivalle ilgili bilgi veren Antalya Tanıtım A.Ş. Yönetim Kurulu Başkanı Yusuf Hacısüleyman, festivalin esnaf odaklı olacağını ve sokak mağazalarını kapsayacağını böylece kent esnafına önemli bir hareket sağlayacağını söyledi. Festival süresince mağazaların daha uzun süreli açık kalacağını ve özel indirimler sunacağını anlatan Hacısüleyman, şehrin farklı noktalarında konserler, yarışmalar, spor etkinlikleri ve defilelerin düzenleneceğini ifade etti. Hacısüleyman festival kapsamında sürpriz çekilişlerin de yapılacağını, alışveriş yapan vatandaşlara özel hediyeler verileceğini anlattı. Hacısüleyman, 23 Nisan ve 19 Mayıs bayramlarını da kapsayan bir dönemde gerçekleştirileceğini söyledi. Tanıtımlara hemen başlayacaklarını açıklayan Hacısüleyman, "Yurtdışı turizm fuarlarında festivali tanıtacağız. Ayrıca yurtdışında festivalle ilgili reklamlar vereceğiz. Ortadoğu'dan Avrupa'ya kadar tüm turizm pazarlarından ilgi bekliyoruz" dedi.
İSTANBUL'DA 3 MİLYAR DOLARLIK TİCARET HACMİ
İstanbul ve Ankara'da gerçekleşen festivaller, havai fişek, su ve ışık gösterileri ile yapılan renkli açılışlarla başlıyor. Festivallerde yapılan belli tutardaki alışverişler sonrası çekilişe katılım hakkı verilirken, yapılan çekilişlerde ev, araba, tatil ve tablet bilgisayar gibi önemli hediyeler veriliyor. 2015 yılında gerçekleşen İstanbul Alışveriş Festivali'nde şehre 1.5 milyon turist çekildiği açıklandı. Ayrıca yaklaşık 40 milyon liraya mal olan festivalin gıda ve konaklama dışında 3 milyar dolarlık ticaret hacmi oluşturduğu iddia edilmişti.