Türkiye'nin en iyi haber sitesi

çalışanlarına mobbing iddiası

Giriş Tarihi: 5.4.2016
Turizm çalışanlarına mobbing iddiası

in iyi döneminde kapışılan kalifiye personel, düşüş başlayınca gözden çıkarıldı. Oteller personellerini mobbingle istifaya zorluyor

in iyi olduğu dönemlerde oteller arası transferlere konu olan, otellerin elinde tutmak için 5 ay ücretli izne gönderme gibi kolaylıklar sağladığı turizm sektörünün profesyonelleri 2016 sezonu öncesi gözden düştü. Turizmdeki düşüş nedeniyle açılışını erteleyen hatta bu yıl açmamayı düşünen otellerin, kadrolu çalışanlarını tazminatsız gönderebilmek için baskı uyguladığı iddia edildi.

İSTİFAYA ZORLUYORLAR
İddiayı ortaya atan Turizm çileri Sendikası (Turizm-İş) Genel Başkanı Ümit Akdoğan Antalya'da kayıtlı turizm çalışan sayısının 250 bin olduğunu, bunun gerçekte ise 450 bine kadar çıktığını ifade ederek, "Kış döneminde ise personel sayısı 100 bine kadar düşüyordu. Oteller başta olmak üzere turizm sektörü, elden kaçırmak istemediği personeli kış döneminde elinde tutmaya çalışıyordu. Ancak kriz korkusu nedeniyle bu yıl kadrolu personel de gözden çıktı. Birikmiş tazminatları ödemek istemeyen oteller çalışanları istifaya zorluyor" dedi.

TAZMİNATLI AYRILMA HAKKI
Akdoğan, turizm sektöründe bu amaçla kullanılan yöntemler arasında personel servisleri ve öğle yemeklerinin iptal edilmesi ile personeli görev tanımı dışında konularda çalışmaya zorlamanın olduğunu ifade etti. Akdoğan bu konularda yasaların turizm çalışanlarının yanında olduğunu ifade etti. Turizm çalışanlarının haklarını bilmesi gerektiğini ifade eden Akdoğan, "Servis verme zorunluluğu yok. Ancak eğer belli bir süre servis hizmeti verilmişse bu kazanılmış hak haline gelir. Bu kaldırıldığında, çalışan personele tazminatını da alarak işten ayrılma hakkı doğar" dedi.

İYİ GÜNDE, KÖTÜ GÜNDE
Görev tanımı dışında personelin çalışmak zorunda da olmadığını anlatan Ümit Akdoğan, "Bir mutfak şefini bulaşıkçılık yapmaya zorlayamazsınız. Böyle durumlarda bize müracaat ederlerse yasal süreçlerini biz takip edebiliriz. Yasalar işçilerin yanında. İşçi, yüzde 98 oranında haklarını kazanıyor" dedi. Konaklama ve seyahat sektörünün kalifiye personel bulma konusunda sürekli olarak serzenişte bulunduğunu hatırlatan Ümit Akdoğan, "Süreç böyle devam ederse, turizmin son 10 yılında yetişmiş olan kalifiye personel de sektörden kaçar. Turizmin patronlarının iyi günde olduğu gibi, kötü günde de personeline sahip çıkması gerekiyor" ifadelerini kullandı.

BUGÜN NELER OLDU
ARKADAŞINA GÖNDER
Turizm çalışanlarına mobbing iddiası
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz