Türkiye'nin en iyi haber sitesi

Mangal yaparken keyfinizi kaçırmayın

Giriş Tarihi: 11.9.2016
Mangal yaparken keyfinizi kaçırmayın
Obezite Diyabet ve Beslenme Akademisi Obesitas Diyetisyeni Gizem Savacı, Bayramı'nda beslenme kaynaklı sorunlarına dikkat çekerek, bayram menülerine yönelik uyarılarda bulundu. Savacı, "Fakat alınması gereken önlemlerin herkes için geçerli olduğu unutulmamalı. Sağlıklı beslenmenin temel prensiplerine, yiyecek seçimine, porsiyon kontrolüne ve besin gruplarının dengeli dağılımına her zaman özen gösterilmeli" dedi.

AZ VE SIK YEMEK

Güne hafif bir kahvaltıyla başlamayı tavsiye eden Diyetisyen Savacı, "İlerleyen saatlerde aşırı miktarda yemekten kaçınıp az az ve sık sık beslenilmeli. Bayram boyunca bolca tüketilecek olan et mümkün olduğunca sağlıklı ve diyeti bozmayacak şekilde pişirilmeli; haşlama, fırınlama ve ızgara gibi yöntemler tercih edilmeli. 'nın geleneksel yemeği haline gelen kavurma içine tereyağı veya kuyruk/iç yağı eklemeden, kendi suyunda, kısık ateşte pişirilmeli. Eti kıyma olarak kullanmak bayramın ilk iki günü için daha doğru bir tercihtir. Parça et yemek isteniyorsa düdüklü tencerede iyice haşlandıktan sonra fırında sebzelerle pişirilerek tüketilebilir" diye konuştu. Sakatat tüketimi konusunda da uyaran Savacı, "Özellikle kolesterol ve kalp-damar hastalığı riski yüksek olan kişiler için tehlike oluşturmakta! Hastalık riski yüksek olan kişilerin sakatat tüketiminden kaçınmaları gerekmekte" derken ayrıca sütlü tatlıların tercih edilmesini de önerdi.
BUGÜN NELER OLDU
ARKADAŞINA GÖNDER
Mangal yaparken keyfinizi kaçırmayın
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz