X İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
ARKADAŞINA GÖNDER Safya Türkiye’nin her yerinde olacak
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz

Safya Türkiye’nin her yerinde olacak

  • Giriş Tarihi: 16.11.2016
Safya Türkiye’nin her yerinde olacak
Safya Türkiye’nin her yerinde olacak

Safya markası ile Ayçiçek yağı sektöründe yurt içi ve yurt dışında önemli bir pazar payı yakalayan Aves, tam entegreleşme kapsamındaki bütün yatırımlarını tamamladı

AVES olarak gelinen noktada yapacakları tek yatırımın markalaşma olduğunu ifade eden Aves A.Ş. Yönetim Kurulu Başkanı Senan İdin "Türkiye'de en çok ayçiçek yağı tüketiliyor. Yıllık yaklaşık 850 bin tonluk tüketim söz konusu. Biz de uzmanlık alanımız olan saf ayçiçek yağı üretimine odaklandık. Bundan sonra amacımız Safya markasının Türkiye pazarında hem bilinirliğini hem de bulunurluğunu artırmak olacak. Sadece marka bilinirliği yetmeyecek, tüketicinin her rafta Safya'yı bulabilmesini sağlayacağız. Bir yılda bayilerimizle birlikte Türkiye'nin yüzde 90'ına ürün göndereceğiz. 2017 sonunda da bayi sayımızı artırarak Safya'nın ulaşmadığı şehir bırakmayacağız" dedi.

SAFYA TASARIM ŞİŞESİ
Geçtiğimiz aylarda Safya'nın etiket tasarımını değiştirdiklerini ve yurt içi ile yurt dışında birçok prestijli ambalaj yarışmasında hem ambalaj hem de etiket ödülüne layık görüldüklerini ifade eden Senan İdin, Ambalaj Sanayicileri Derneği, Asiastar, Worldstar ve Design Turkey olmak üzere uluslararası seçkin ambalaj ödüllerine sahip yeni Safya tasarım şişesini piyasaya sunduklarını kaydetti. Aves'in 20 yılı aşkın süredir uluslararası emtia ticareti alanında faaliyet göstermekte olan bir çatı şirket olduğunu, bünyesinde yurt içi ve yurt dışında olmak üzere yaklaşık 10 şirket bulunduğunu belirten Senan İdin, bu şirketlerin Mersin'de 220 bin metrekare alan üzerine kurulu, Türkiye'nin en büyük kırma kapasitesine sahip ve tam entegre yağlı tohum işleme ve biodizel tesisi, bununla bağlantılı olarak Irak'ın ilk ve tek bitkisel yağ, rafinasyon ve paketleme tesisi, İsviçre, Dubai, Rusya, Ukrayna ve Erbil'de ticari ve pazarlama amaçlı kurulmuş şirketler olduğunu söyledi.

IRAK'TA YAĞ ÜRETİMİ
Aves Türkiye'nin ham ayçiçek yağı tedariğinin yüzde 35'ini gerçekleştiren bir firmayken, 2013 yılında yapımı tamamlanan 100 milyon dolar değerinde yağlı tohum işleme ve biodizel tesisiyle üretimine başladığını aktaran İdin "Ortadoğu bölgesine bitkisel yağ ve küspe ihraç etmeye başladık. Irak bölgesinde bu alanda kurulu bir sanayi olmadığı için Irak'ın ilk bitkisel yağ fabrikasını yapmaya karar verdik. 2015 ağustos ayında da Erbil fabrikamız faaliyete geçti. Irak dünyanın önemli ayçiçek yağı ithalatçısıyken, şimdi yağ üretilmeye başlanmıştır" şeklinde konuştu.

DOLUM KAPASİTESİ ARTTI
Her üreticinin kendi pazarında güçlü olması gerektiğine inanan Senan İdin şunları söyledi: "Bu yüzden yurt içi pazarda satış ağımızı her geçen gün genişleterek, Safya ayçiçek yağımızın dış pazarda olduğu kadar iç pazarda da etkinliğini artırmaya çalışıyoruz. Yurt dışı rafine yağ satışında Irak başta olmak üzere ciddi bir pazara sahibiz. 2016 yılında başlattığımız pazarlama çalışmalarıyla Safya ayçiçek yağı ile Türkiye'de de marka olmayı hedefliyoruz. İç piyasa satışları genellikle marka üzerinden büyür ve sadece fiyat belirleyici faktör değildir. 2016 yılı sonunda yüzde 5'lik bir pazar payına ulaşmayı hedefliyoruz. İç pazarda etkinliğimizi artırmak için 4 bin metrekarelik bir alan üzerine 5 bin paletlik depo ve yeni dolum tesisi kurduk. Dolum kapasitemiz 700 bin tondan bin 300 tona çıkardık." İhracatta bu yıl pazar çeşitlendirmesi yapmaya başladıklarını belirten Senan İdin, Irak pazarına bağımlı olmanın kendileri için bir risk teşkil etmesi nedeni ile 2014'te 3 ülkeye ihracat yaparken pazar çeşitlendirmesi ile ülke sayısını 10'a çıkardıklarını, Katar, Libya, Lübnan, Kıbrıs, Arnavutluk, BAE, Çin gibi ülkelere ihracata başladıklarını söyledi. İdin, tek bir pazara bağlı kalmak istemediklerini, bütün dünyaya ihracat yapabilir hale gelmek istediklerini ancak belirli ülkelere odaklanmak istediklerini söyledi. İhracat oranlarını yurt içi ile dengeli geliştirerek satış hedeflerini yüzde 50 yurt içi yüzde 50 yurt dışı olarak belirlediklerini de kaydetti.

kalan karakter 1000

ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan SABAH veya sabah.com.tr hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.