X İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
ARKADAŞINA GÖNDER Çağrı merkezi nasıl çalışıyor?
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz

Çağrı merkezi nasıl çalışıyor?

  • Giriş Tarihi: 24.4.2013

ALO 174 Gıda Hattı'na gelen şikayetler çağrı merkezi tarafından alınıyor. Bu başvurular web tabanlı yazılımlar sayesinde içeriğine göre ya bakanlığa ya da 81 ilde belirlenen temas noktalarına değerlendirilmek üzere iletiliyor. Denetim ve değerlendirme sonucu web yazılımına kaydediliyor. Tüketiciler ya hattı arayarak ya da internet adresi üzerinden şikayetin sonucunu öğrenebiliyor. Şikayet sonucunda bir uygunsuzluk varsa 5996 sayılı Kanun gereği yasal işlem uygulanıyor.

YARIM MİLYON BOŞA ARAMIŞ
Alo Gıda 174 Hattı'nı 14 Şubat 2009 tarihinden bugüne kadar yüz binlerce kişi aradı. Çağrı merkezi çalışanları 850 bin 814 kişiyi dinledi. Bunlardan sadece 157 bin 349'u gıda ihbar ve şikayet kapsamında olduğu için kayıt altına alındı. Diğer 693 bin 465 arama ise hatla ilgili olmadığı için kayıt dışında tutuldu. Alo 174 hattına ilginç şikayetler gelse de açıldığı günden bu yana yüz binlerce vatandaşın sorununa çözüm bulundu. Başvurularda özellikle gıda üreten ve satan işletmelerin hijyen kurallarına aykırı faaliyetler göstermesi başı çekiyor. Bunu ise 'ürünlerin içinde yabancı madde var', 'etiket bilgilerinde yeterli bilgi yok', 'son tüketim tarihi geçmiş' gibi şikayetler izliyor.