X İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
ARKADAŞINA GÖNDER Ulaşıma 'teleferik' dopingi
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz

Ulaşıma 'teleferik' dopingi

  • Giriş Tarihi: 5.8.2013

Yenimahalle ile Şentepe arasında çalışacak ilk toplu taşıma amaçlı teleferik sisteminin temeli atıldı

Avrupa'nın en çevreci, yeni nesil, doğalgazlı körüklü otobüslerinin hizmete girmesinin hemen ardından toplu taşımada bir yenilik daha hayata geçiriliyor. Türkiye'nin ilk toplu taşıma teleferik sisteminde EGO Genel Müdürlüğü'nün, Yenimahalle ve Şentepe arasına döşenecek hat için düğmeye bastığını müjdeleyen Büyükşehir Belediye Başkanı Melih Gökçek, ihale sürecinin tamamlanmasının ardından yüklenici firmanın teleferik güzergahındaki 3 istasyonda kazı çalışmalarına başladığını açıkladı. Yenimahalle Metrosu ile bağlantılı olacak ilk istasyonun temelinin ise atıldığını söyleyen Gökçek, teleferiğin yerel seçimlere kadar hizmete açılmasını hedeflediklerini kaydetti. Teleferiğin yapım aşamasına ilişkin bilgi veren Gökçek, kabinler ve elektronik aksamın yurtdışında hazırlandığını dile getirdi. İstasyon inşaları bittikten sonra yaklaşık 150 TIR'la gelecek teknik donanımın en kısa sürede monte edilmesini amaçladıklarını belirten Gökçek, "4 istasyonlu inşaat alanımızın 3'ünde kazı çalışmaları başladı. Birinci istasyonda 700, ikinci istasyonda 1000, üçüncü istasyonda 1800, dördüncü istasyonda 1000 metrekarelik inşa sahamız var. İstasyonlarımız Avrupa'nın en kaliteli istasyonları olacak. İstasyonların hepsinde asansör ve çift yönlü yürüyen merdiven bulunacak" dedi.

4 bin 800 yolcu taşıyacak
Kamerayla izlenecek kabinlerde ısıtmalı koltuklar bulunacak, merkezi müzik yayını yapılacak. Teleferik sisteminde gidiş-geliş saatte 4 bin 800 yolcu taşınabilecek. Sistem hiç durmayacak, yavaşlamayacak. Sadece engellilerin ve yaşlıların binişi sırasında kalkış yavaşlatılabilecek. Yenimahalle Metro İstasyonu ile Şentepe merkezini bağlayacak olan teleferik sistemi metrodan çıkanların beklemeden kısa sürede Şentepe'ye ulaşmalarını sağlayacak.

kalan karakter 1000

ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan SABAH veya sabah.com.tr hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.