Başkentliler'e
daha iyi hizmet verebilmek ve halkla iletişimi kuvvetlendirmek amacıyla kurulan Mavi Masa, 10. yaşına girdi. Ankaralılar'a zaman ve mekandan bağımsız olarak telefon, SMS, internet, e-posta, posta, faks ve yüz yüze görüşme yoluyla Büyükşehir Belediyesi'ne ulaşma ve bilgi alma olanağı sunan Mavi Masa ilk kez 2003 yılının Ağustos ayında Ankaralılar'ın gözü-kulağı olmaya başladı.
"DERT BABASI"
Kızılay, Sıhhiye ile Batıkent ve Büyükşehir Belediyesi Ana Hizmet Binası'nda vatandaşların "dert babası, gözü kulağı" olan Mavi Masa, uzman görevlileriyle vatandaşların Büyükşehir ile ilgili istek, şikayet ve taleplerini "yüz yüze" alıyor ve gerekli yönlendirmeleri yapıyor.
MODERN ÇAĞRI MERKEZİ
Ankaralılar'ın 7 gün/24 saat ulaşarak sorun, görüş ve taleplerini iletebildiği hizmet birimi olan Mavi Masa, çalışma sistemi ve işleyişi ile de Türkiye'de birçok belediyeye örnek oldu. Kentle ilgili tüm sorunların dinlendiği Mavi Masa'nın Büyükşehir Belediyesi Ana Hizmet Binası'nda bulunan modern çağrı merkezinde ise çağrı operatörleri, 24 saat aralıksız olarak Ankaralılar'dan kendilerine ulaşan tüm sorun, görüş ve talepleri ilgili birimlere iletiyor ve takibini yapıyor. Büyükşehir Belediyesi SMS otomasyonu ile Ağustos 2010 tarihinden itibaren de kurum içi iletişimi en hızlı seviyeye taşıdı.