Demiryolu üzerinden yük taşımacılığı yapmaya başlayan BALO'nun tanıtım toplantısı Ankara Sanayi Odası (ASO) 1. Organize Sanayi Bölgesi'nde (OSB) gerçekleştirildi. Toplantıda konuşan Bezci, mal ihracatının olmazsa olmazının taşımacılık olduğunu ifade ederek, taşıma avantajına sahip olan illerin ihracatta bir adım öne çıktığını ifade etti. Türkiye'nin ihracat ürünlerinin yaklaşık yüzde 52'sinin deniz, yüzde 40'ının kara, yüzde 7'sinin hava yoluyla taşındığını belirten Bezci, demir yollarının payının ise yaklaşık yüzde 1 olduğunu kaydetti.
ATO'NUN PAYI YÜZDE 15
Bezci, BALO'nun bugüne kadar verimli kullanılmayan demiryolu taşımacılığının etkin kullanarak ihracat hedeflerine katkı sağlayacak bir sistem olduğunu söyledi. Proje sayesinde Anadolu'nun ürününü Avrupa'nın lojistik köylerine tam zamanında ve güvenli şeklide ulaşacağını belirten Bezci, "Proje, sanayicinin ve ihracatçının tüm yükünü dünyaya taşıyacak" dedi. ATO'nun BALO şirketi içinde yüzde 15 pay sahibi olduğunu dile getiren Bezci, ASO 1. OSB tarafından istenildiği takdirde yüzde 5'lik kısmını verebileceklerini vurguladı.
NAKLİYE GİDERLERİ DÜŞECEK
ASO 1. OSB Yönetim Kurulu Başkanı Ahmet Kaya, bölgelerinde 245 üretim yapan fabrika olduğunu ve yaklaşık 30 bin kişinin istihdam edildiğini ifade etti. Kaya, sanayicilerin en büyük sorununun ihraç edilecek malların nakliyesi olduğuna dikkati çekerek, bu sorunu çözmek için tüm paydaşlarla birlikte hareket edilmesi gerektiğini söyledi. Daha önce 15 günde teslim edilen malların BALO'yla 5 günde teslim edildiğine dikkat çeken Kaya, BALO'yla beraber, nakliye giderlerinin kara yoluyla taşımaya göre yaklaşık yüzde 30 azalacağını söyledi. Büyük Anadolu Lojistik Organizasyonlar (BALO) AŞ Genel Müdürü Hüseyin İşteermiş de BALO'nun Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği, 75 ticaret odası, ticaret ve sanayi odası, ticaret borsası, 15 organize sanayi bölgesi, Umumi Mağazalar Türk AŞ ve Uluslararası Taşımacılık ve Lojistik Hizmet Üretenleri Derneği olmak üzere 93 ortaklı bir yapısı olduğunu ifade etti.