X İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
ARKADAŞINA GÖNDER Hızlı tren teste başladı
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz

Hızlı tren teste başladı

  • Giriş Tarihi: 30.3.2014

Ankara-İstanbul arası seyahat süresini 3.5 saate düşürecek Yüksek Hızlı Tren test aşamasına geçti. Ulaşımda çığır açacak YHT'nin 29 Mayıs'tan itibaren yolcu taşımaya başlaması planlanıyor

Ulaşımda büyük kolaylık sağlayan ve Ankara-İstanbul arasındaki seyahat süresini 3 buçuk saate düşürecek Yüksek Hızlı Tren'in (YHT) test sürüşlerine başlandı. Dünyada 5-6 adet bulunan test trenlerinden biri olan Piri Reis ile başlanan denemeler ilk etapta saatte 40 kilometrelik hızla hattın ölçümlerini gerçekleştirecek. Testler, 10'ar kilometre hız artışlarıyla saatte 275 kilometreye kadar devam edecek. Testlerin ardından YHT, yolcu taşımacılığına başlayacak.

247 AYRI ÖLÇÜM YAPIYOR

Gazetecilerin katılımıyla tanıtılan YHT ile ilgili konuşan TCDD Genel Müdürü Süleyman Karaman, Piri Reis'in ilk etapta saatte 40 kilometre hızdan başlayarak hattın ölçümlerini gerçekleştirdiğini ifade etti. Testlerin 10'ar kilometre hız artışlarıyla saatte 275 kilometreye kadar devam ettiğini anlatan Karaman, test treninin 250 kilometre hızla ilerlerken dahi 247 ayrı ölçüm gerçekleştirdiğini belirtti.

BİLET FİYATLARI BELİRLENECEK
Testlerin amacının istenilen standartta yol yapımının, seyahat konforunun ve güvenliğin sağlanması olduğunu ifade eden Süleyman Karaman, "Hat açıldıktan sonra Ankaraİstanbul arası seyahat süresi 3 buçuk saat olacak. İlk etapta günlük 16 sefer düzenlenecek. Marmaray'a bağlandıktan sonra her 15 dakika ya da yarım saatte bir sefer gerçekleşecek. Bilet ücretleriyle ilgili de bir anket çalışması yaptık. Vatandaşa, "Kaç lira olursa YHT'yi tercih edersin" diye sorduk. 50 lira olursa hepsi "bineriz" diyor. 80 lira olursa yüzde 80'i YHT'yi tercih edeceğini belirtiyor. Bunları değerlendirip bilet fiyatını belirleyeceğiz" diye konuştu.

"29 MAYIS'TA AÇILACAK"
Hattın yapımı sırasında en zorlandıkları bölümlerden birinin Eskişehir geçişi olduğunu ifade eden Karaman, hattın hizmete girmesinin gecikmesinde, yapım sırasında hırsızlar ve kötü niyetli kişilerce 25 kez tellerin kesilmesi, tünellerin bir kez daha kontrol edilmesi, sinyal sisteminde çıkan birtakım sorunlar gibi nedenlerin etkili olduğunu söyledi. Karaman, özellikle Eskişehir geçişinin Marmaray'dan daha zor olduğunu ifade etti. Hattın 4 milyar dolara mal olacağını belirten Karaman, "Testler bittikten sonra yolcu taşımaya başlayacağız, bu tarih 29 Mayıs olabilir" diye konuştu.

kalan karakter 1000

ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan SABAH veya sabah.com.tr hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.