Başkent'te yapımına bir süre önce başlanan, toplam 177 bin 895 metrekare bina alanına sahip olacak terminalin 2016'da tamamlanarak hizmete girmesi planlanıyor. Proje kapsamında Yüksek Hızlı Tren Garı'nda 99 oda ve 198 yatak kapasiteli otel ile 5 bin 367 metrekare kiralanabilir alana sahip ofis yapısı ve yaklaşık 24 bin metrekare kiralanabilir alana sahip mağazalar olması hedefleniyor. Ankara-Eskişehir ve Ankara-Konya arasında devam eden YHT seferlerinin ardından Eskişehir-İstanbul hattının tamamlanmasıyla Başkent İstanbul'a hızlı trenle de bağlandı. Devam eden Bilecik- Bursa, Ankara-Sivas ve Ankara-İzmir hatlarının da tamamlanması ile Ankara, Eskişehir, Bilecik, İstanbul, Bursa, Sivas, Yozgat, İzmir, Afyon, Manisa, Uşak birbirlerine hızlı tren ile bağlanacak. YHT hatlarının devreye alınması ile 2023'te taşınacak yolcu sayısının yılda 70 milyon olması bekleniyor.
DEV TERMİNAL BİNASI
Bu kapsamda Ankara Gar sahasında Celal Bayar Bulvarı üzerindeki buharlı lokomotif müzesinin de bulunduğu alanda "yap işlet devret" modeliyle inşa edilen Ankara YHT Gar binasının yapımına bir süre önce başlandı. Başkent'e açılacak yeni bir kapı olacak YHT terminalinin proje alanı 69 bin 382 metrekareden oluşuyor. Bina toplam inşaat alanı ise 177 bin 895 metrekare.
Metroya entegre
İlk etapta günlük 20 bin, yakın gelecekte günlük 50 bin yolcuya hizmet vermesi beklenen Yüksek Hızlı Tren terminalinde, trenlerin kabul ve sevkleri için 6 yeni demiryolu hattı ve 420 metre uzunluğunda ve 11 metre genişliğinde 3 yeni yolcu peronu yer alacak. Kapalı otoparkların yer aldığı projede, gar binasında ve gerekli görülen yerlerde çok sayıda asansör engellilerin ihtiyaçlarını karşılayacak şekilde planlandı. Peron katında 6 YHT hattı ile 3 peron, bodrum katta mescit, emanet depoları, kapalı otopark, mağazalar ile Keçiören metrosu ve Ankaray'a yaya bağlantısı yapılacak.