X İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
ARKADAŞINA GÖNDER Medya gevezeleri 'dürüstlük serumu' almalı
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz

Medya gevezeleri 'dürüstlük serumu' almalı

  • Giriş Tarihi: 6.4.2015
Medya gevezeleri 'dürüstlük serumu' almalı
Medya gevezeleri  'dürüstlük serumu' almalı

Devlet Tiyatroları Genel Müdürlüğü'nü yürüten Nejat Birecik "Tamamen tek yüzlü ve samimi olmaya çalışıyorum. Sosyal medyada gevezelik eden arkadaşlara da 'Dürüstlük Serumu' öneriyorum" dedi

Ekim 2014'te Devlet Tiyatroları Genel Müdürlüğü görevine atanan Nejat Birecik ile SABAH için konuştuk. Konservatuvar sınavına ailesinden saklayarak giren usta tiyatrocu, tiyatroculuk yanı sıra yöneticilik yapmış olduğu devlet tiyatrolarına kalben bağlı. 'Ahlaklı olmaya, bir rol oynuyorsam doğru oynamaya, tiyatroyu doğru yerden algılamaya çalıştım' diyen sanatçı görevindeki zorluklara rağmen tiyatronun sorunlarını sırtlamış ve çözüm arıyor.
Oyuncu olmaya nasıl karar verdiniz?
Oyunculuk hevesi bende lisede belirdi. Ama ben bunu nasıl daha iyi yapabilirim diye araştırdım. Alaylı bir yol takip edeceğime konservatuarda okumayı tercih ettim. Sınavlara girdiğimi babamdan gizledim. Büyükbabam ve büyükannemin yanına kaçtım İstanbul'a. Kazandıktan sonra rahmetli babam "Demek ki gurur duyacağız seninle" dedİ.
Kuruma yönetici gözüyle bakmak nasıl bir his?
Ben İstanbul Üniversitesi Devlet Konservatuvarı mezunuyum. Tiyatro yaptım. Oyunculuk yaptım. 2003'ten bu yana bilinenin aksine yöneticilik yapıyorum. Önceleri sahnede bir şeylere takılmaya başladım. Sonra tiyatro yöneticiliğinde çok az insan olduğunu tespit ettim. Ben hiçbir şeyin politikasını yapmıyorum. Bir sanat yöneticisiyim ve devlette bir bürokratım. Bunun bilincindeyim. Ben bu ülkeye 700 yıllık bir ülke olarak bakıyorum, 700 yıllık bir devlet olarak bakıyorum. Bunun bilincinde olarak hareket etmeye çalışıyorum.
Devlet Tiyatroları'nda en öncelikli el atılması gereken konu nedir?
Ağzımdan çıkan her laftan bir şey devşirmek isteyenlerin olduğunu bilerek bir sorumlulukla bunu cevaplıyorum. Verim çalışması yapılması gerekiyor. Yeni mezun sanatçılara daha açık, estetik sanat üretmeye açık insanların olduğu bir verim çalışması yapılması gerekiyor. Ülke çapında da sürekli sahne açmamız gerekiyor. Ben bu konuda çok ciddi çalışmalar yapıyorum. Bu konuyla ilgili haziran ayında açıklama da yapacağım. Özelliğini yitirmiş tarihi alanların kültürel alanlara, estetik üretilen sahneler dönüştürülmesi taraftarıyım. Bunun için tespitler yapıyorum.

'MARKA DEĞERİ OLAN BİR KURUMUZ'

En önemli projeniz nedir?
Verimlilik çok önemli, sanat verimliliği, sanatçı verimliliği çok önemli. Batıda ne ise eşdeğer kurumlarımızı aynı seviyeye getirmek ve uzun süredir üretilmeyen, ihmal edilen sahneleri belli bir seviyeye getirmek en büyük işimiz. Bu çalışmalar devlet tiyatrosuna bir 80 yıl daha kazandırır. Burası 200 milyonluk bir bütçesi olan bir kurum ve ben bu paranın içinden 1,9 milyonunu 151 oyun için kullanabiliyorum. Gerisi tamamen sahne için olmayan giderler. Sizce böyle bir kurumda verimden bahsedilebilir mi? Personel giderlerini varın siz düşünün. Ama Devlet Tiyatroları marka değeri olan bir kurum. Bana bu görev verilirken ajandamda 'Türkiye'yi ve dünyayı kucaklamak ve süreklilik' yazıyordu. Bunları gerçekleştirebileceğimize dair gücümüz var. Bu süreçte tek yüzlü ve samimi olmak lazım. Ayrıca sosyal medyada sürekli gevezelik eden arkadaşların da acilen 'dürüstlük serumu' alması gerekiyor.

kalan karakter 1000

ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan SABAH veya sabah.com.tr hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.