X İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
ARKADAŞINA GÖNDER Bahar yorgunluğuna çözüm sağlıklı beslenme
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz

Bahar yorgunluğuna çözüm sağlıklı beslenme

  • Giriş Tarihi: 26.4.2015
Bahar yorgunluğuna çözüm sağlıklı beslenme
Bahar yorgunluğuna çözüm sağlıklı beslenme

Mevsim geçişinde yaşanan adaptasyon süreci bahar aylarında kendini daha ağır hissettiriyor. Memorial Ankara Hastanesi Beslenme ve Diyet Bölümü'nden Dyt. Emine Yüzbaşıoğlu, bu mevsimde sağlıklı beslenme hakkında ipuçları verdi

Uyku hali, ağrılar, halsizlik ve depresif ruh hali ile kendini belli eden bahar yorgunluğu yaşam kalitesini azaltıyor. Bahar yorgunluğunun etkilerini azaltmak ve baharın tadını çıkarmak için uzman kontrolünde dengeli ve düzenli beslenmek gerekiyor. Memorial Ankara Hastanesi Beslenme ve Diyet Bölümü'nden Dyt. Emine Yüzbaşıoğlu, bahar aylarında sağlıklı beslenme hakkında ipuçları verdi:

MEYVENİN KENDİSİ GEREK

Bahar yorgunluğu ihmal edilmemesi gereken ve beraberinde bazı hastalıkları da getirebilecek olan önemli bir tablodur. Öncelikle sağlıklı beslenmek için bu konuda deneyimli bir beslenme uzmanına danışılmalıdır. Bahar sabahlarında uyanmak ve güne başlamak daha zordur. Bu zorluğu aşmanın en basit çözümü güne sağlıklı bir kahvaltıyla başlamaktır. Yumurta, beyaz peynir, bol yeşillik, 1 tatlı kaşığı bal veya pekmez, posalı ekmek sağlıklı bir kahvaltı mönüsüdür. Genelde sağlıklı olarak düşünerek içilen taze sıkılmış meyve suları içinde bulunan meyve şekeri sebebiyle fazla kalori alımına neden olurken, kahvaltıdan kısa bir süre sonra tekrar açlık hissi oluşmasına neden olur. Bu sebeple kahvaltıda meyve suyu yerine meyvenin kendisinin yenmesi sağlık açısından daha uygundur.

LİFLİ GIDALAR TÜKETİN

Sağlıklı beslenmenin başlıca kuralı az ve sık yemektir. Uzun süre aç kalmak şekerin düşmesine (hipoglisemiye) neden olur. Hipoglisemi, stres, baş dönmesi, halsizlik gibi şikâyetleri beraberinde getirir. Bahar yorgunluğunda bu istenmeyen durumları yaşamamak için öğün aralarını sıklaştırmalı, 2 - 2.5 saatte bir sağlıklı atıştırmalar yapılmalıdır. Sağlıklı ara öğün olarak, meyve, süt veya ayran, galeta, hafif sütlü tatlılar tüketilebilir. Baharın gelmesiyle baş gösteren sindirim sistemi problemlerini ortadan kaldırmak için, günlük alınan posa miktarını artırmak gerekir. Öğünlerde salata yemek, kabuğu ile yenebilen meyveleri soymadan tüketmek, tam buğday, kepek, çavdar gibi posalı ekmek tercih etmek bu problemleri önlemek için başlıca çözümler arasında sayılabilir.

ÇAY VE KAHVEYİ SINIRLANDIRIN
Fazla çay, kahve tüketimi içindeki tanenler sebebiyle vücutta su tutulmasına neden olur. Mevsim değişikliklerinde vücudun adaptasyonu sürecinde vücutta ödem oluşur. Tüketilen tanenli içecekler ödemli durumu artıracağından, baharda bu tür içecekler sınırlandırılmalıdır. Adaçayı, papatya çayı, yeşil çay gibi bitki çayları rahatlatıcı ve ödem artırıcı etkisiyle bahar aylarında tercih edilmelidir. Ayrıca bahar aylarında su tüketimi artırılmalıdır.

kalan karakter 1000

ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan SABAH veya sabah.com.tr hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.