X İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
ARKADAŞINA GÖNDER Kilo almamak için dikkat!
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz

Kilo almamak için dikkat!

  • Giriş Tarihi: 18.6.2015
Kilo almamak için dikkat!
Kilo almamak için dikkat!

Ramazanda sık karşılaşılan sorunlardan aşırı kilo alımı, dikkatli olunduğu takdirde engellenebilir

Diyetisyen Hatice Karslıoğlu, ramazanda oruç tutacakları kilo kontrolü ve sağlıklı beslenme konusunda uyardı. Ramazanda en çok yaşanan sorunlardan birinin aşırı kilo alımı olduğunu hatırlatan Karslıoğlu, "Bunun en büyük sebeplerinden biri gece yemektir. 15 saat gibi uzun bir açlıktan sonra iftar saatinde yemek miktarı normalden daha fazla artmaktadır. Kahvaltı, öğle ve akşam yemeği sadece bir öğünde alınmakta, arkasından gece tatlı ve meyve suyu sahurda ise hamur işleri tüketilmektedir" dedi.

KİLONUZ MİRAS KALMASIN
Karslıoğlu, "Günde bin 800-2 bin 300 arası kalori alması gereken bir kişi, sadece 5 saatlik bir zaman dilinde 2 bin 500-4 bin arası kaloriye ulaşmaktadır. Oruç tutan kişilerin bazal metabolizma hızları yüzde 20, günlük aktiviteleri ise yüzde 50 oranında düşer. Bu da kişiye ayın sonunda fazlaca alınan kiloları miras bırakıyor. Ancak bu durumu tersine çevirebilmek, daha dengeli beslenerek kilo almadan bu ayı geçirebilmek mümkün. Bunun için yapılacak ufak değişiklikler hem metabolizmayı yavaşlatmaya izin vermeyecek hem de kişi gün içerisinde halsiz, bitkin, mutsuz olmayacak. Böylece işyerinde verim düşmeyecek ve kilo alınmayacak" diye konuştu.

ÖNERİLERİ DİKKATE ALIN KİLO ALMAYIN
Diyetisyen Hatice Karslıoğlu, kilo almayı önleyecek değişikliklere ilişkin şu tavsiyelerde bulundu:
"İftar saatinde aşırı açlık ile mücadele etmek için önce hurma ile kan şekerinizi yükseltebilirsiniz. Diğer taraftan sıvı ihtiyacını karşılamak için meyve suyu, gazoz gibi kalori bombası içecekler yerine sıfır kalori olan su ile orucunuzu açabilirsiniz.
İftar saatinde sofralardan eksik etmeyeceğiniz yoğurt ya da cacık hem düşük kalori, hem hazmı kolay, hem de kan şekerini dengeleyerek tok kalmanızı sağlayacak.
İftar sofralarınızda salata özellikle yaz mevsimi için çok uygun ancak yağsız değil. Rahatlıkla yağlı tüketebilirsiniz. Yanında zeytinyağlı sebze yemeği sizin daha düşük kalori almanızı sağlayacak ve iştahınızı kapatacak.

kalan karakter 1000

ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan SABAH veya sabah.com.tr hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.